מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חברי עדת החקירה האזרחית יתכנסו לחבר את הדוח שיוצג לציבור

חברי ועדת החקירה האזרחית למחדל ה-7.10 הודיעו בתום שלב שמיעת העדויות: "לאחר שמיעת 130 עדים, בחודש הקרוב הוועדה תתכנס לעיבוד העדויות לטובת כתיבת דו"ח והצגתו לציבור"

חברי עדת החקירה האזרחית יתכנסו לחבר את הדוח שיוצג לציבור
ההרס בדרום צילום: יוסי זמיר, פלאש 90

חברי ועדת החקירה האזרחית לאסון ה-7.10 התכנסו הבוקר בתל-אביב לישיבה מיוחדת בה הודיעו כי לאחר ששמעו בשבועות האחרונים 130 עדים ואספו אלפי מסמכים ועדויות – בימים אלה הם יוצאים לכתיבת דוח מיוחד שממצאיו יובאו בפני אזרחי ישראל.

השופטת בדימוס ורדה אלשיך, יו"ר ועדת החקירה האזרחית: "העדים הניחו בפנינו תמונה מבהילה ומזעזעת ברבדים שונים. העדויות חידדו את הצורך הדחוף להקים ועדת חקירה ממלכתית, וזהו צעד חיוני והכרחי כדי להתחיל במסע הקשה והמפרך של שיקום החברה הישראלית".

איל אשל, אביה של התצפיתנית רוני אשל ממקימי ועדת החקירה האזרחית: "כל ניסיון של שינוי חוק ועדת חקירה ממלכתית, על ידי האנשים שאמורים להיחקר הוא שיבוש הליכי משפט. הפוליטיקאים, בממשלה ובאופוזיציה, הם אלה שאת החלטותיהם בעשורים האחרונים צריך לחקור – הם בשום אופן לא אלה שצריכים למנות את החוקרים מחר".

חבר הוועדה רפי בן שטרית, אביו של אלרואי בן שטרית שנפל בקרב הגבורה בנחל עוז: "כל ניסיון פתטי להקים ועדה פריטטית, ממשלתית לאומית או כל וריאציה אחרת, הוא ניסיון שייכשל. אנחנו לא ניתן לזה לקרות. אנחנו לא ניתן לאף אחד לטייח, ולא ניתן לאף אחד לברוח". 

חבר הוועדה, המפכ"ל לשעבר, שלמה אהרונישקי: "אני קובע שהאסון הבא עומד בדלת. בעדויות נחשפנו לחטא היוהרה והזלזול, כי הרי הכול היה רשום על הקיר. רק לא היה אחד בישראל שניסה למחוק את הכתובת הזאת כדי שהאסון הנורא בשבעה באוקטובר לא יקרה". 

עופר רוזנבאום, יו"ר מטה ועדת החקירה האזרחית: "בשעה שאנחנו רודפים אחרי האמת, אחרי תשובות, אחרי האחריות, יש כאלה שבורחים ממנה. בשעה שרוב מוחלט של אזרחי ישראל דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית, יש מי שמנסים למרוח זמן בציפייה שהציבור ישראלי ישכח".

ועדת חקירה ה-7 באוקטובר מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום