מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דו"ח: הרשתות החברתיות לא פועלות נגד שנאה אנטישמית

דירוג הליגה נגד השמצה של הרשתות החברתיות מגלה שפלטפורמות מרכזיות נוהגות לא לפעול נגד שנאה אנטישמית שמדווחת על ידי משתמשים

דו"ח: הרשתות החברתיות לא פועלות נגד שנאה אנטישמית
אילוסטרציה צילום: pexels

דו"ח חדש שפורסם היום (שני) על ידי הליגה נגד השמצה מצא כי חמש מערכות מדיה חברתית מרכזיות – פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, יוטיוב, ו-X – לא פועלות נגד שנאה אנטישמית שדווחה דרך ערוצים זמינים למשתמשים.

המרכז לטכנולוגיה וחברה של הליגה נגד השמצה (CTS) העריך הן את המדיניות והן את האכיפה לגבי לאנטישמיות, ומעניקים ציונים לכל אחת מחמש הפלטפורמות על סמך מערכת קריטריונים קבועה.

פלטפורמת X (לשעבר טוויטר) קיבלה את הציון הנמוך ביותר, "נכשל" (F) , בגלל שרוב פעולות הפלטפורמה היו כרוכות בהגבלת הנראות של התוכן הבעייתי. בעוד שהליגה נגד השמצה זקפה לזכותה של X את עצם נקיטת הפעולה, X לא הסירה את תוכן השנאה כפי שעשו פלטפורמות אחרות. בנוסף, פייסבוק וטיקטוק קיבלו כל אחת ציון "מספק" (C) , בעוד יוטיוב ואינסטגרם קיבלו ציון "מספק מינוס" (C-) .

"פלטפורמות המדיה החברתית עדיין נכשלות כישלון חרוץ בכל הנוגע לניהול תוכן אנטישמי ואנטי-ישראלי", אמר ג'ונתן גרינבלט, המנכ"ל העולמי של הליגה נגד השמצה. "בעקבות המתקפה חסרת התקדים של חמאס על ישראל ב-7 באוקטובר, משתמשים יהודים נתקלים בהכי הרבה הטרדות אנטישמיות ברשתות החברתיות מאי פעם. לא קשה לזהות את השנאה הזו, אבל צריך מנהיגות כדי לאכוף את הכללים באופן עקבי".

חוקרי הליגה נגד השמצה בחנו עד כמה חמש הפלטפורמות אוכפות את המדיניות נגד תוכן שנאה בשני תחומים: תיאוריות קונספירציה אנטישמיות, והשימוש במונח "ציוני" ככינוי גנאי. הדו"ח מצא כי למרות שלחמש הפלטפורמות יש מדיניות מתאימה להתמודד עם רטוריקה כזו למעט X, (שאין לה מדיניות האוסרת במפורש הפצת מידע מוטעה), הן כשלו בעקביות באכיפת המדיניות כלפי המשתמשים הממוצעים.

הדירוג מצא גם שרוב הפלטפורמות נקטו פעולה רק כאשר הליגה נגד השמצה העבירה את הדיווחים בערוצים ישירים. וגם אז, הפלטפורמה פועלת רק נגד חלק מתכני השנאה.

מאז ה-7 באוקטובר, הליגה נגד השמצה תיעדה עלייה דרמטית בשנאה האנטישמית ברשת. הדו"ח השנתי של הליגה על שנאה והטרדה מקוונת מצא כי 47 אחוזים מהיהודים נתקלו בתוכן אנטישמי או בתיאוריות קונספירציה הקשורות למלחמת ישראל-חמאס, בהשוואה ל-29 אחוזים מכלל ארה"ב. 

"פרסמנו מספר מחקרים שבחנו איך פלטפורמות מגיבות לאנטישמיות כאשר היא מדווחת על ידי משתמשים רגילים. באופן מדאיג, דו"ח זה לקה בשיעור התגובה הנמוך ביותר לדיווחי משתמשים רגילים שראינו אי פעם", אמר דניאל קלי, המנהל של המרכז לטכנולוגיה וחבר של הליגה נגד. השמצה. "למרות שאנו מעודדים מהפעולות שנקטו הפלטפורמות כאשר דיווחנו דרך ערוצי 'מדווחים מהימנים', אנו קוראים לחברות ביצוע ביקורות מקיפות על אופן ניהול התוכן האנטישמי בפלטפורמות שלהן, כדי להבין מדוע מתקיים יש פער בין מדיניות הפלטפורמה לדיווחי המשתמשים".

כדי לבדוק את אכיפת מדיניות האנטישמיות של כל פלטפורמה, ADL דיווחה לראשונה על קטעי תוכן בודדים באמצעות כלים הזמינים למשתמש רגיל. לאחר שבוע, החוקרים בדקו אם ננקטה פעולה כלשהי. עבור תוכן שבו לא ננקטה פעולה או פעולה חלקית (כגון הגבלת הנראות של התוכן), ADL הסלימה את התוכן לנקודות מגע ישירות בחברות, לרוב באמצעות שותפויות 'מסמן מהימן'.

ADL גם העריכה את המדיניות של כל פלטפורמה בנושא תיאוריות קונספירציה אנטישמיות והשמצות. כאשר משווים מדיניות לתוכן בפועל, לעתים קרובות מתעוררים ניואנסים, המאפשרים קביעות כל מקרה לגופו עבור חלק גדול מהתוכן שעלול להפר. כל פיסת תוכן שהוסלמה למסמנים המהימנים של הפלטפורמות הוערכה על ידי המומחים הפנימיים של ADL בנושא מדיניות הפלטפורמות.

בעקבות הביקורות של המסמנים המהימנים על התוכן שנותר, ADL העריכה כל פלטפורמה על קצב הפעולה שלה מול תוכן שדווח כמשתמש רגיל וקצב הפעולה המצטבר שלה לאחר הסלמות של מסמנים מהימנים.

הליגה נגד השמצה אנטישימיות רשתות חברתיות

art

 צבע אדום