מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

המבוכה בגרמניה: יצאו נגד חיסול נסראללה וחזרו בהם

שרת החוץ הגרמנית אמרה כי חיסולו של נסראללה היא פעולה ש"לא מועילה לביטחון ישראל", אלא למחרת פרסם משרדה הודעה שונה לחלוטין: "מדובר בארגון טרור וזו הייתה פגישת הנהגה בכירה שכנראה דנה במתקפות עתידיות"

המבוכה בגרמניה: יצאו נגד חיסול נסראללה וחזרו בהם
גרמניה צילום: pixabay

שרת החוץ של גרמניה אנאלנה ברבוק יצאה אתמול (ראשון) נגד חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בתקיפה בדאחייה: "מדובר בפעולה שגורמת לאי יציבות גדול באזור, ובשום דרך לא מועילה לביטחון ישראל. להפך", אלא שהיום הגיעה תגובה הפוכה, מדובר משרדה שאמר כי היה מדובר ב"אקט של הגנה עצמית".

"חיסול חסן נסראללה, מנהיג ארגון חיזבאללה, הוא אקט של הגנה עצמית בידי ישראל. זה ארגון טרור כמובן, וזו הייתה פגישה של ההנהגה הבכירה שככל הנראה דנה במתקפות עתידיות", נמסר.

ב-Ynet דווח כי התגובה הציבורית הייתה קצת אחרת. בעיני רבים בציבור הגרמני, החיסול הישראלי הוא דבר טוב לעולם ולמזרח התיכון, וישראל עשתה שימוש ראוי בזכותה להגן על עצמה. "ממתי חיזבאללה הוא עוגן ליציבות במזרח התיכון?", לעגה מארי-לואיזה בק, חברת פרלמנט לשעבר ממפלגת הירוקים, על דבריה של ברבוק.

פוליטיקאים אחרים ביקרו את ברבוק גם על השתיקה שלה לנוכח 11 חודשים שבהם חיזבאללה הפגיז את צפון ישראל. "כשאתה מחסל את המנהיג של האויב הכי גדול שלך, אויב ששולח רקטות באופן יומיומי על ישראל, זה לבטח מועיל לישראל", הגיב פרנק-מולר רוזנטריט, מומחה למדיניות חוץ במפלגת FDP, אחת מחברות הקואליציה.

 

גרמניה מלחמת חרבות ברזל נסראללה מבצע חיצי הצפון חיזבאללה

art

 צבע אדום