מבזקים +
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 24°c
באר שבע 21°c
חיפה 23°c
ירושלים 24°c
בית שמש 24°c
בני ברק 26°c
אשדוד 24°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

"האמת והשלום אהבו": הגר"מ עמוס בירך את הגר"ד יוסף

זקן חברי בית הדין הגדול הגר"מ עמוס בירך על בחירתו של הרב הראשי והראשון לציון הנבחר הגר"ד יוסף • מחר צפויים הרבנים להיפגש בבית הדין הגדול 

"האמת והשלום אהבו": הגר"מ עמוס בירך את הגר"ד יוסף
הגאון רבי דוד יוסף והגאון רבי מיכאל עמוס צילום: באדיבות המצלם

בעקבות תוצאות הבחירות למשרת הרבנים הראשיים לישראל, בחירות שהתקיימו ביום ראשון האחרון במלון רמדה בירושלים, ובהם נטלו חלק כ 138 מתוך כ140 חברי 'הגוף הבוחר', כשלמשרת הראשון לציון התמודדו שלושה: הגאון רבי דוד יוסף, הגאון רבי מיכאל עמוס והגאון רבי שמואל אליהו, ובסופו של דבר נבחר - כצפוי - הגאון רבי דוד יוסף לכהן כראשון לציון הרב הראשי לישראל ונשיא בית הדין הגדול.

מקורבי הגר"מ עמוס מפרסמים הודעה לפיה הרב עמוס "בירך על בחירתו של הגאון רבי דוד יוסף לכהן פאר כראשון לציון והרב הראשי לישראל ולהנהיג את עולם הרבנות והדיינות בישראל. זהו יום חג לכלל ישראל שבנו של מרן רבנו הגדול זוכה לשבת על כיסאו. בעזרת השם, נקבל את פני הראשון לציון בבית הדין הגדול, כנשיא בית הדין הגדול ועל פיו יישק כל דבר. יש לברך על קיום בחירות נקיות ומכובדות כיאה לתלמידי חכמים, והאמת והשלום אהבו".

הגר"מ עמוס שפעל כמועמד עצמאי, ללא אף מפלגה מאחוריו, קיבל 21 קולות מחברי הגוף הבוחר שטרחו והגיעו להצביע עבורו. לשם השוואה, מספר הקולות שקיבל הרב עמוס הוא זהה למספר הקולות שקיבל נסיך שושלת לאו - המתמודד לרב הראשי האשכנזי הגאון רבי משה  חיים לאו - דמות מוכרת, בן של הרב הראשי לשעבר הגרי"מ לאו ואחיו של הרב הראשי היוצא הגר"ד לאו, משפחה מקושרת מאוד, מה שמוכיח על תוצאה מאוד טובה במציאות הנוכחית.

הגר"ד יוסף והגר"מ עמוס צפויים להיפגש כבר מחר בבית הדין הרבני הגדול שבבנין הרבנות הראשית לישראל. הגר"מ עמוס שכיהן בחודשים האחרונים כמ"מ נשיא בית הדין הגדול ימשיך לכהן כדיין עד לפרישתו הצפויה בעוד כארבעה חודשים עקב הגיעו לגיל 70.

יצויין, כי הבחירות לרבנים הראשיים התייחדו בכך שהנהגת ש"ס הרוחנית, מרנן ורבנן מעתיקי השמועה ההולכים לפני המחנה, עמדו כחיץ בפני ניסיונות להביא רוח של מחלוקת ופילוג בכלל ישראל. נראה שההנהגה הרבנית של ש"ס הכילה את מועמדותו של הגר"מ עמוס לתפקיד הראשון לציון -   למרות שעמדת ש"ס הרשמית הייתה לתמוך במועמדותו של הרה"ר הנבחר הגר"ד יוסף.

במטה הגר"מ עמוס ביקשו להודות לתומכיהם בגוף הבוחר, אך הדגישו כי: "עתה נתאחד כולנו יחד עם כל עולם התורה הספרדי תחת הנהגתו ולאורו של הראשון לציון הנבחר, הגאון רבי דוד יוסף, ובעזרת השם מו"ר הרב מיכאל עמוס שליט"א, יעמוד לימינו בכל עניין".

הרב דוד יוסף הרב מיכאל עמוס

art

 צבע אדום