מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
כ"ח אלול התשפ"ד | 01.10.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 26°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בד"ה: הגבאי האהוב של בית הכנסת בעלזא הלך לעולמו

הקהילה החרדית באנטוורפן שבבלגיה ליוותה היום למנוחות את ר' אליעזר יהושע פאליק פרידמן ז"ל, גבאי ביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא

בד"ה: הגבאי האהוב של בית הכנסת בעלזא הלך לעולמו
הרה"ח ר' אליעזר יהושע פאליק פרידמן ז"ל צילום: מרדכי זאב שוומנפלד

ברוך דיין האמת: מאנטוורפן שבבלגיה מגיעה הבשורה הקשה על פטירתו לאחר מחלה וייסורים קשים, של הרה"ח ר' אליעזר יהושע פאליק פרידמן ז"ל, גבאי ביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא באנטוורפן, ומיקירי וחשובי החסידים, והוא בן 73 בפטירתו.

המנוח ז"ל, נולד בבלגיה בי' אלול תשי"א לאביו הרבני החסיד המפורסם רבי פנחס (פינע) פרידמן ז"ל שהיה מגבאי בית המדרש של בעלזא והיה איש מורם מעם, מחשובי החסידים באנטוורפן. אמו ע"ה נפטרה לפני שנתיים, לאחר שהייתה אלמנה מעל 40 שנה ור' לייזר היה מכבדה בצורה יוצאת דופן. 

בילדותו התחנך במוסדות בעלזא באנטוורפן ובבחרתו למד בישיבת בעלזא בירושלים. תמיד סיפר שבהיתו בארץ זכה לנצל ולהכנס כמה פעמים אצל הרבי ה'בית ישראל' מגור זצ"ל שקרבו וידע על משפחתו. עוד סיפר שהיה חתן והלך כנהוג עם גרבים לבנות פגשו הרבי מגור בעל ה'לב שמחה' זצ"ל ושאלו לפשר הגרביים הלבנות? ענה: שהוא חתן, והרבי בלשנו אמר: "אִם יִהְיוּ חֲטָאֵיכֶם כַּשָּׁנִים כַּשֶּׁלֶג יַלְבִּינוּ". 

בהגיעו לפרקו נשא את רעייתו שתחי' בתו של הרה"ח רבי מנחם מנדל לוריא ז"ל מזקני וחשובי חסידי בעלזא בירושלים.

באנטוורפן היה מגבאי בית החסידים של בעלזא ובכל זמן ובכל אירוע היה מהמנחים לקרוא בשם הנאספים. מעל 30 שנה ניהל בחן ובטוב טעם את בית הכנסת ומעולם לא ציער אף יהודי והיה מסור למתפללים. 

למחייתו עבד כמתווך בבורסת היהלומים ונשא ונתן באמונה. היה חסיד אמת דבוק ומוקשר למורו ורבו האדמו"ר מבעלזא, בתקופה השנה שחלפה סבל מכאובים, אך צהלתו בפניו.

בכל כוחו לא ויתר על תפילה בציבור, והיה מגיע כל יום להתפלל בבית מדרשו של האדמו"ר מזימגראד שהיה קרוב לביתו. כחצי שעה לפני התפילה כבר הגיע וירד במסירות למקווה לטבול. על אף הקושי לא ויתר ותפילתו הייתה כמונה מעות, לפעמים ראו איך למרות כאביו הוא ממשיך בתפילתו והעיקר לא להפסיד מנין. 

גם שהיה חולה התקשר לברר ולעודד מתפללים, לפני כחודש שמע על חסיד שעבר תאונה בכל יום התקשר לשמוע מה מצבו ובעיקר לעודודו.

בחודשים האחרונים התייסר מאוד, אך וכבר לא היה בכוחו לצאת מביתו עד שלמגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה.

השאיר אחריו בנים ובנות, חתנים ונכדים שהולכים בדרך התורה והחסידות.

הלווייתו התקיימה היום (שני) מביהמ"ד המרכזי דחסידי בעלזא דרך בנין הקהילה החרדית קהילת מחזיקי הדת. קהל המונים ובמרכזם חסידי בעלזא, ליוו אותו במסע הלוויה שם ספדו לו: הגאון רבי שלמה זלמן וובר שליט"א, שעמד על מידותיו הגדולות של הנפטר ועל כך שהיה דמות חסידית מוכרת, גיסו הדיין הגאון הרב גרוס הספדהו בקול בוכים ובנו רבי ישראל מלונדון.

לאחר מכן ההגיעה הלוויה לבניין הקהילה מחזיקי הדת שם ספד רבה של אנטוורפן הגאון רבי אהרן שיף שעמד על גדולתו במידות בחסד ועל אף שהיה עשרות שנים במעמד מיוחד של גבאי, אף פעם לא פגע תמיד כיבד כל אחד. משם יצאה הלויה לעבר בית החיים פיטע הולנד.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

אנטוורפן חסידות בעלזא

art

 צבע אדום