מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 23°c
חיפה 24°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 27°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחמדינג'ד חשף: "ראש היחידה נגד סוכני מוסד, היה סוכן ישראלי"

מנהיג היחידה לחשיפת סוכני מוסד באיראן, היה סוכן מוסד בעצמו, ויחד עם 20 סוכנים נוספים הוא היה אחראי לגניבת מסמכי הגרעין, ולחיסולים של כמה מדעני גרעין איראנים, לפני שנמלטה כביכול לישראל

אחמדינג'ד חשף: "ראש היחידה נגד סוכני מוסד, היה סוכן ישראלי"
מחמוד אחמדינג'אד נשיאה לשעבר של איראן צילום: טוויטר

נשיא איראן לשעבר, מחמוד אחמדינג'ד, טען כי ישראל הציבה סוכן מוסד בתוך הממסד באיראן. הוא הדהים: "ישראל יכולה אפילו לאיים על שלומו של המנהיג הרוחני חמינאי עם רשת מודיעין הריגול שלה באיראן שהיא מפעילה באמצעות המוסד. הרשו לי לתת דוגמה מלפני 8 שנים כדי להבין איזה סוג של כוח השיגה ישראל בתוך איראן באמצעות המוסד", סיפר אחמדינג'ד.

הנשיא לשעבר סיפר לערוץ CNN בטורקיה, כי איראן הקימה יחידה מיוחדת למלחמה בפעילות המוסד בתוך איראן, אך התברר כי ראש היחידה הזו בעצמו היה סוכן מוסד, ויחד עם 20 סוכנים נוספים היה אחראי לגניבת מסמכי הגרעין ב-2018 ולהתנקשות במדעני גרעין, בטרם נמלטו לישראל.

אחמדינג'אד הסביר: "ישראל מארגנת פעולות מורכבות בתוך איראן. הם יכולים בקלות להשיג מידע חשוב מאוד. הרשויות האיראניות עדיין שותקות לגבי המצב הזה. למוסד הייתה רשת סוכנים כה גדולה באיראן, הן ברחובות והן בתוך המדינה, הם יכלו לרצוח כל מי שהם רצו".

היועץ הראשי של הנשיא לשעבר חסן רוחאני ושר המודיעין האיראני לשעבר, עלי יוניסי, אמר זאת בראיון ב-2022: "המוסד חדר ליחידות שונות של המדינה באיראן בעשר השנים האחרונות; כעת כל פקידי המדינה צריכים לחשוש לחייהם. עכשיו הדברים הגיעו לנקודה כזו שהם התחילו לאיים בגלוי על פקידי מדינה. כמי שעבד במשרד המודיעין, המצב הזה כואב לי".

איראן מחמוד אחמדינג'אד המוסד

art

 צבע אדום