מבזקים +
תל אביב 20°c
באר שבע 21°c
חיפה 20°c
ירושלים 17°c
בית שמש 17°c
בני ברק 30°c
אשדוד 20°c
י"ז חשון התשפ"ה | 18.11.2024
תל אביב 20°c
באר שבע 21°c
חיפה 20°c
ירושלים 17°c
בית שמש 17°c
בני ברק 30°c
אשדוד 20°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כתב ה-CNN הצטרף למטוס תדלוק בתקיפת חיל האוויר בתימן

פרשן רשת CNN, ניק רוברטסון הצטרף אתמול לתקיפת חיל האוויר בתימן כשטס באחד ממטוסי התדלוק. באחד מדיווחיו, סיפר שהמטרה היתה להביא את מטוסי ה-F35 עם מיכלים מלאים ליעדי התקיפה. כל מטוס מחובר לצינור התדלוק למשך כ-3 דקות, "הדורש מיקוד אינטנסיבי"

כתב ה-CNN הצטרף למטוס תדלוק בתקיפת חיל האוויר בתימן
תדלוק אווירי של מטוסי קרב צילום: דובר צה"ל

ניק רוברטסון פרשן רשת CNN הצטרף למטוס תדלוק בתקיפה אתמול בתימן על תשתיות החות'ים, והוא מתאר את הדרמה הגדולה.

וכך הוא מתאר: "על סיפון בואינג 707 מזדקן, אלפי מטרים מעל הים האדום, ערב הסעודית מימיני, החוף של מצרים משמאלי, ואז מטוס קרב מפלצתי F35 ממלא את המסך הקטנטן. אני עם צה"ל - העיתונאי הזר הראשון שנלקח במשימה במרחק של יותר מ-1000 מייל (1800 קילומטרים) מישראל על גבי מטוס תדלוק למטוסי קרב".

"הזמנתה של ישראל להצטרף למשימה זו הגיעה ללא פירוט על יעד המטוס. כשאני מטפס במדרגות של המטוס, אין לי מושג לאן אני הולך ומה תגלה הטיסה הזו של צה"ל בנוגע לפעולות צבאיות. הוראות הביטחון של חיל האוויר הישראלי כל כך קפדניות, לא לי ולא לסא"ל נדב שושני, דובר צה"ל המלווה אותי, אסור להעלות את הפלאפונים שלנו. גם אסור לי להביא מצלמה או צלם עיתונות".

הוא ממשיך לתאר: "מלבד תא הטייס, יש לי גישה למטוס הנוסעים המסחרי לשעבר בן יותר מ-50, ולמפקדיו, בתנאי שלא אפרסם את שמם. במשך יותר משעה וחצי, מטוסי קרב F35, כל אחד בשווי של יותר מ-100 מיליון דולר, טסים מאחורי".

מפקד הטיסה אומר לעיתונאי: "שום חלק מזה לא קל, האתגר הגדול ביותר, הוא לוודא שהם יתדלקו מספיק, כך שמטוסי ה-F35 יגיעו למטרה עם טנק מלא בדיוק ברגע שהמודיעין יודיע לטייסים שזה הזמן הטוב ביותר לתקוף".

"כשהוא מראה לי מפה של המשימה, אני מבין שאנחנו בדרך לנמל חודיידה בתימן, בשליטת המורדים החות'ים, בגיבוי איראן. נדב שושני אומר לי שהסיבה למשימה הזו היא שבמהלך השבועיים האחרונים שיגרו החות'ים שלושה טילים ארוכי טווח, כולם יורטו ליד תל אביב".

על רגעי התדלוק הוא כתב: "מפקד הטייסת נרגע במושבו ומותח את כתפיו. כל מטוס מחובר לצינור התדלוק למשך כ-3 דקות, הדורש מיקוד אינטנסיבי. אנחנו מתחילים להסתובב, מחכים שטייסי קרב יסיימו. כל התקפה עלולה לעלות להם בדלק חיוני כשהם ינסו להתחמק מהפלה וחייבים להיות עם הרבה דלק כדי לחזור לבסיס".

הוא סיפר כי שוחח על הטייס על המשימה: "אני שואל את הטייס הראשי במילואים, על האתגרים של משימה כזו ועל תחושותיו כאשר אזרחים נהרגים. "אנחנו לא רוצים להרוג אזרחים", הוא אומר לי, "ואנחנו משתמשים בכל המודיעין שיש לנו כדי להימנע מזה" אני מצביע על מספר ההרוגים הגבוהים בעזה ובלבנון מהתקיפות של חיל האוויר. "אנחנו מכוונים לחות'ים", הוא אומר לי, "הם יורים טילים לעבר האזרחים שלנו, מסכנים אותם". עד שאנחנו נוחתים, בשלום בחזרה בדרום ישראל, יצאו ידיעות על התקיפה. ערוץ טלוויזיה חות'י שידר אש ועשן מנמל חודיידה".

CNN המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל

 צבע אדום

art