מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ראש ממשלת לבנון: "מוכנים לשלוח את הצבא מדרום לליטאני"

נג'יב מיקאתי, ראש ממשלת לבנון, הביע נכונות לפעול ליישום החלטה 1701, ואמר: "מיד לאחר שתיכנס לתוקפה הפסקת האש אנחנו מוכנים לשלוח את צבא לבנון דרומית לליטאני"

ראש ממשלת לבנון: "מוכנים לשלוח את הצבא מדרום לליטאני"
שיגור טילים מלבנון צילום: חיזבאללה

ראש ממשלת לבנון נג'יב מיקאתי הבהיר היום (שני) כי על מנת לאפשר את יישום החלטת האו"ם 1701 במסגרת הפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, הוא יהיה מוכן "לשלוח את הצבא מדרום לליטנאי". 

מיקאתי אמר: "מיד לאחר שתיכנס לתוקפה הפסקת האש אנחנו מוכנים לשלוח את צבא לבנון דרומית לליטאני, כדי שיוכל לבצע את משימותיו בתיאום עם כוחות שמירת השלום יוניפי"ל". 

לאחרונה העלו בישראל הצעה לפיה צבא לבנון ירד בעצמו לגבול, ולמעשה יגרש את כוחות חיזבאללה מהדרום. בדבריו היום, מתכתב ראש ממשלת לבנון עם הצעה זו. 

בתוך כך, ברקע הדיווחים על תמרון קרקעי מתקרב, שר הביטחון גלנט אמר בשיחה עם לוחמי השריון בגבול הצפון: ״החיסול של נסראללה הוא שלב חשוב, אבל זה לא הסוף - כדי להשיב את תושבי הצפון נפעיל את כל היכולות שלנו, כולל אתכם״. 

מוקדם יותר אמר סגן מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם: "הדרך של ההתנגדות נמשכת, חיזבאללה ממשיך במטרותיו ובג'יהאד. ההנהגה ממשיכה בדיוק כפי שקבע נסראללה - נמשיך לתמוך בעזה ולהגן על פלסטין. מה שאנחנו עושים זה המינימום, כחלק מתוכנית המשך הקרב ומה שהשטח דורש. אנחנו יודעים שהקרב יהיה ארוך, ואנחנו מוכנים להתמודד עם כל אירוע. האויב לא ישיג את מטרתו".

לבנון חיזבאללה מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום