מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 26°c
חיפה 28°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

העפיל למדרגות גבוהות בעבודת ה': הבחור החשוב יחזקאל אלפר ז"ל

הבחור החשוב יחזקאל אלפר ז"ל מבחירי ישיבת 'משכן שלמה' לצעירים בירושלים נפטר לאחר מחלה קשה והוא בן 15 בלבד בפטירתו. הלוויתו בצהריים משכונת רמות פולין

העפיל למדרגות גבוהות בעבודת ה': הבחור החשוב יחזקאל אלפר ז"ל
באדיבות ישיבע זוכע'ר צילום:  הבה"ח יחזקאל אלפר ז"ל

ברוך דיין האמת: מבית החולים 'שערי צדק' בירושלים מגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הבה"ח יחזקאל אלפר ז"ל, בן 15, מבחירי ישיבת משכן שלמה לצעירים בירושלים לאחר מחלה קשה.

המנוח ז"ל נולד בירושלים לאביו הרה"ג רבי שלמה הירש אלפר שליט"א מחשובי האברכים בכולל 'זכרון שלמה' הממוקם בבניין ישיבת לייקווד בשכונת רמות בירושלים, ולאמו מרת יונה חנה שתחי'.

בבית הוריו הגדולים גדל וחסה בצילו של אביו מחשובי האברכים כולל של ישיבת לייקווד בירושלים עוד שהיה במשכנה הקודם ברחוב הרב סורוצקין. מאז עברה הישיבה לרמות, עבר עם משפחתו לגור קרוב לישיבה ולדבוק בראש ישיבת לייקווד באר"י הגאון רבי יעקב אליעזר שוורצמן שליווה וחיזק את המשפחה במשך כל התקופה האחרונה, ואף הגיע לבקר את הבחור החשוב יזחקאל ז"ל.

בילדותו למד בתלמוד תורה 'תורת בנימין' בשכונת רמות ד' בירושלים ולאחר סיום לימודיו נכנס ללמוד בשנה שעברה בישיבה לצעירים 'משכן שלמה' שם עשה חיל בלימודיו שהוא דבק בראש הישיבה הגאון רבי אברהם פרוידיגר.

בישיבה היה תלמיד אהוב על כל בני החבורה, היה בן עליה ששקד על תלמודו בהתמדה גדולה, זכה להתעלות בתורה ואמונה מתוך יסורים והעפיל למדרגות גבוהות בעבודת ה' בגבורת הרוח. 

בשכונת רמות היה קם עם נץ החמה ולומד לפני התפילה בבית המדרש של חסידות אונגוואר בשכונה וכך היה מקורב לאדמו"ר מאונגוואר. 

בתקופה האחרונה חלה ל"ע גילו לו את המחלה בראש, והוריו התמסרו אליו בצורה שלא ניתן לשער, ושהו ליד מיטתו במשך כל שעות היממה ללא הפסקה, עד שבאחד הימים הגיע לבקרו ראש ישיבתו הג"ר אברהם פרוידיגר, שראה שהוריו מתמסרים ולא נותנים שינה ומנוחה לעצמם, אמר להם שילכו לביתם והוא יישאר ע"י מיטתו וכך במשך תקופה היה לרה"י משמרת קבועה אצל תלמידו. 

בשבועות האחרונים גילו שהמחלה התפשטה והגיע סמוך לעמוד השדרה, והרופאים התייאשו ואמרו שאין מה לעשות כי זה אזור שא"א לעשות בו טיפולים וכו' ל"ע, אבל בני המשפחה והידידים לא התייאשו וקיוו ל'ישועת השם כהרף עין' וקרעו שערי שמים בתפילה ובתחנונים ואכן אחרי כמה ימים בדקו והחליטו שניתן להתחיל טיפולים באזור בו התגלתה המחלה, אך לדאבון לב הבוקר הוא השיב נשמתו ליוצרה.

מסע הלווייה יצא היום (שני) בשעה 14:00 מביהכנ"ס המרכזי 'אוהל יוסף' בשכונת רמות פולין בירושלים להר המנוחות שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

רמות פולין ישיבת משכן שלמה

art

 צבע אדום