מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 30°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 32°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

האיחוד האירופי על תקיפות נגד יהודים: "אינם מתקבלים על הדעת"

באיחוד האירופי התייחסו לבתי כנסת מוצתים, חנויות יהודיות מושחתות, בתי עלמין יהודיים מחוללים, ומפגינים ששרים שירי שנאה נגד יהודים. "מעשים שפלים אלה אינם מתקבלים על הדעת" נמסר מהאיחוד לקראת ראש השנה

האיחוד האירופי על תקיפות נגד יהודים: "אינם מתקבלים על הדעת"
בניין האיחוד האירופי צילום: Pixabay

מרגאריטיס סקינאס, סגן נשיאת הנציבות האירופית, במסר מיוחד לישראל לכבוד ראש השנה. ״גל האירועים האנטישמיים הולך ומתגבר ומזכיר את התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה של אירופה. אני מבקש לשלוח את מיטב ברכותיי לשנה חדשה, שנה של שלום, שמחה ובריאות לכל היהודים באירופה וברחבי העולם".

הוא התייחס לאנטישמיות באירופה: "על החיים היהודיים לשגשג ולא להיות מוסתרים. אנו נחושים להבטיח כי יהודים באירופה יראו עתיד, ויוכלו לחיות את חייהם ללא דאגה לבטחונם, חופשיים מאנטישמיות ובהתאם למסורותיהם הדתיות והתרבותיות. עם זאת, החודשים האחרונים היו קשים במיוחד עבור יהודים באירופה. בקרוב נציין שנה לפוגרום הקטלני ביותר נגד יהודים מאז השואה, שבין קורבנותיו היו גם אזרחים של האיחוד האירופי".

באדיבות המצלם
סגן נשיאת הנציבות האירופית, מרגאריטיס סקינאס, במסר מיוחד לכבוד ראש השנה | באדיבות המצלם

עוד כתב: "הנציבות האירופית גינתה בחריפות את ההתקפות הנפשעות והביעה סולידריות מלאה עם מדינת ישראל ועם העם בישראל. הרשויות האירופיות והלאומיות עומדות לצד קהילותיהן היהודיות בזמנים קשים אלה. מחשבותינו עם החטופים ועם משפחותיהם, בתקווה ובמאמצים לשחרורם. בנוסף, גל האירועים האנטישמיים הולך ומתגבר ומזכיר את התקופות האפלות ביותר בהיסטוריה של אירופה: יהודים מותקפים באלימות, סטודנטים יהודים מוטרדים ואינם בטוחים בקמפוסים, בתי כנסת מוצתים, חנויות יהודיות מושחתות, בתי עלמין מחוללים, ומפגינים שרים שירי שנאה נגד יהודים. מעשים שפלים אלה אינם מתקבלים על הדעת. אנו מגנים אותם בתוקף הרב ביותר, ודורשים שימוצה עימם הדין".

לגבי המאבק באנטישמיות כתב: "האצנו את יישום אסטרטגיית האיחוד האירופי מ-2021 למאבק באנטישמיות וטיפוח חיים יהודיים, והתקדמנו בתחומים מרכזיים כמו אבטחת מבנים יהודיים, מאבק בשנאה ברשת והתמודדות עם אנטישמיות באמצעות חינוך, תמיכה ביישום אסטרטגיות ותוכניות לאומיות למניעה, ותגובה מהירה לתקריות אנטישמיות. היום, האסטרטגיה פועלת במלוא המרץ ורלוונטית מתמיד. כמו כן, קבעתי כי הסולידריות והתמיכה לקהילות היהודיות בזמנים קשים אלה היא בעדיפות עליונה, וביקרתי קהילות אלה כחלק ממשימותיי ברחבי אירופה והעולם.

בנוסף הנציבות איגדה כוחות במאבק זה וחברה לשותפינו הבינלאומיים, כאשר ביולי 2024 חתמנו על קווים מנחים עולמיים למאבק באנטישמיות יחד עם למעלה מ-40 מדינות. הדחיפות לפעול נגד אנטישמיות ברורה, היא מתבצעת וחייבת להימשך".

"החיים היהודיים הם חלק בלתי נפרד מהזהות של אירופה, חלק מה-DNA של אירופה. ולכן, כל צורה של אנטישמיות אינה תואמת את מה שהאיחוד האירופי מייצג – היא מנוגדת לערכים שלנו - כבוד האדם, חירות, דמוקרטיה, שוויון, שלטון החוק וכבוד לזכויות האדם, כולל זכויותיהם המוגנות חוקתית של מיעוטים. כל סוג של אנטישמיות הוא מתקפה על כולנו ועל המודל החברתי שאנו מייצגים, ומתקפה על הסדר הדמוקרטי הליברלי והפלורליסטי שלנו. זהו איום על יכולתנו לחיות יחד באירופה השואפת להשיג אחדות דווקא באמצעות קבלת הגיוון וכיבודו.

ראש השנה הוא זמן להתבוננות במעשינו בעבר ולהגדיר את הכיוון אליו נשאף בשנה החדשה, שנה בה מדינות ואנשים יתאחדו למאבק פעיל באנטישמיות ולמימוש אג'נדה חיובית לקידום חיים יהודיים. בשם הנציבות האירופית, אני מאחל לכם שנה טובה ומתוקה".

האיחוד האירופי ראש השנה מלחמת חרבות ברזל אנטישמיות

art

 צבע אדום