מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 27°c
חיפה 27°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 33°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בארה"ב מרוצים ממיטוט חיזבאללה, אך חוששים ממתקפה איראנית

גורם אמריקאי: ישראל וארצות הברית מחזקות את ההגנות כדי להדוף כל מתקפה איראנית | "ההנהגה של חיזבאללה כמעט הושמדה", אמר דובר הביטחון הלאומי | נשיא ארה"ב אמר הלילה שהוא ישוחח עם נתניהו בקרוב

בארה"ב מרוצים ממיטוט חיזבאללה, אך חוששים ממתקפה איראנית
צבא ארה"ב צילום: U.S. Navy

ממשל ביידן חושש ממתקפה איראנית על ישראל בעקבות חיסול חסן נסראללה ועובד עם ישראל לחזק את ההגנה, כך אמר גורם אמריקאי לרשת CNN. על פי הדיווח, שני הצבאות מחזקות את ההגנות כדי להדוף כל מתקפה עם שינויים במיקום הצבא האמריקאי.

ממשל ביידן עמד בראש מערך ההגנה הרב-לאומי על ישראל באמצע אפריל, כאשר איראן שיגרה למעלה מ-300 מל"טים וטילים לעבר ישראל בתגובה לחיסול קצינים בכירים במשמרות המהפכה האיראניים בסוריה. הבכיר האמריקני סירב לומר איזה סוג של מתקפה צפויה מאיראן ולא ציין את המהלכים שמבצע הצבא האמריקני.

הפנטגון מסר בהצהרה ביום ראשון בלילה כי "אם איראן, שותפיה או נציגיה ינצלו את הרגע הזה כדי לפגוע באנשים או אינטרסים אמריקאים באזור, ארה"ב תנקוט בכל האמצעים הנדרשים כדי להגן על עמנו". 

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן אמר הלילה שהוא ישוחח עם ראש הממשלה נתניהו בקרוב. הוא הוסיף "אנחנו באמת חייבים להימנע ממלחמה כוללת במזרח התיכון", ואמר, "כבר נקטנו באמצעי זהירות ביחס לשגרירויות ולאנשי הצוות שלנו שרוצים לעזוב, אבל אנחנו עדיין לא שם. אבל אנחנו עובדים עם הצרפתים ורבים אחרים".

דובר הביטחון הלאומי של הבית הלבן, ג'ון קירבי, אמר לרשת ABC כי מבנה הפיקוד של חיזבאללה "כמעט הושמד" וכי אלפי מל"טים וטילים של ארגון הטרור הושמדו.

"אין ספק שהחיזבאללה של היום הוא לא החיזבאללה שהיה אפילו לפני שבוע", אמר קירבי. "אבל חיזבאללה כנראה יתארגן מחדש", הזהיר קירבי, ואמר כי "מישהו יתפוס את מקומו של נסראללה בפיקוד הארגון".

כשנשאל קירבי על היכולות שנותרו לחיזבאללה - האם לארגון עדיין יש טילים ארוכי טווח - אמר קירבי שלארצות הברית אין "תמונה ברורה" של היכולות שלהם. "אתה לא יכול פשוט לספור אותם" אמר קירבי. "יש להם עדיין לא מעט יכולת".

קירבי גם הזהיר כי ארה"ב צריכה "להיות מוכנה" שאיראן תגיב למתקפה הישראלית שהרגה את נסראללה ומנהיגים אחרים, ואמר שהרטוריקה של איראן "מרמזת בהחלט שהם ינסו לעשות משהו".

"אנחנו צופים בהם מאוד מאוד מקרוב כדי לראות איך - אם וכיצד - חיזבאללה או איראן עשויים להגיב כמו גם קבוצות המיליציה בעיראק ובסוריה. אנחנו צריכים להיות מוכנים לתגובה כלשהי. לוודא שאנחנו מוכנים, ואנו מאמינים שיש לנו את הכוח שאנחנו צריכים באזור, אבל זה לא ברור כרגע, מוקדם מדי לדעת איך איראן תגיב לזה", אמר קירבי.

נסראללה ג'ון קירבי ארצות הברית מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום