מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 34°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תקיפה חריגה בביירות: חוסלו בכירים מהחזית העממית

הלילה הותקפו עשרות משגרים ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה בבקאע שבלבנון. לראשונה מתחילת המלחמה תקיפה ישראלית מחוץ לדאחייה בביירות. החזית העממית לשחרור פלסטין הודיעה על חיסול שלושה מאנשיה בתקיפה

תקיפה חריגה בביירות: חוסלו בכירים מהחזית העממית
הדירה שהותקפה צילום: צילום מסך

ארגון הטרור "החזית העממית לשחרור פלסטין" הודיע הלילה כי שלושה ממנהיגיו נהרגו בתקיפה המיוחסת לישראל בביירות. התקיפה אירעה על מבנה ברובע כולא הסוני, והיא הראשונה בבירת לבנון מתחילת המלחמה שהיא מחוץ לרובע הדאחייה.

לפי ההצהרה, השלושה הם מוחמד עבד אל-עאל, עבד א-רחמן עבד אל-עאל ועימאד עודה. לפי רשת "אל-מיאדין" הלבנונית, התקיפה בוצעה על ידי כטב"ם. לפחות ארבעה בני אדם נהרגו בתקיפה.

מטוסי קרב של חיל האוויר, תקפו הלילה עשרות מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה במרחב הבקאע שבלבנון. בין המטרות שהותקפו, עשרות משגרים ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה של ארגון הטרור חיזבאללה.

בנוסף, מטוסי קרב תקפו במרחבים שונים בדרום לבנון, מבנים צבאיים ששימשו את ארגון הטרור חיזבאללה לפעילות טרור נגד מדינת ישראל. צה"ל ימשיך לתקוף בעוצמה, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון.

ברשת "אל-מיאדין" דווח כי לפחות 10 בני אדם נהרגו ורבים נפצעו בתקיפות צה"ל באזור אל-הרמל שבצפון מזרח המדינה.

מעט אחרי השעה 2:00 הופעלה אזעקה המתריעה על ירי טילים ורקטות ברמות נפתלי שבגליל העליון. מצה"ל נמסר כי במהלך הלילה לוחמי ההגנה האווירית יירטו בהצלחה, מטרה אווירית חשודה שחצתה לשטח הארץ מלבנון. ההתרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו במרחב רמות נפתלי מחשש לנפילת שברי יירוט.

גם בעזה תקף צה"ל הלילה: דובר צה"ל הודיע כי כלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה, באופן ממוקד ובהכוונה מודיעינית של אמ״ן ופיקוד הדרום, מחבלים שפעלו במתחם פיקוד ושליטה של ארגון הטרור חמאס, שהוקם במרחב ששימש בעבר כבית הספר ״אבו ג׳עפר מנצור״ שבצפון רצועת עזה.

מתחם פיקוד והשליטה שימש את מחבלי החמאס לתכנון והוצאה לפועל של פעולות טרור נגד כוחות צה״ל ומדינת ישראל.

מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה

art

 צבע אדום