מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ז אלול התשפ"ד | 30.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

פרטים חדשים: נפגעו צינורות הכנסת הדלק לחות'ים

ביממה האחרונה חיל האוויר פעל בביירות ובדרום לבנון נגד מפקדות של חיזבאללה ומחסני אמצעי לחימה, נגד חמאס בצפון רצועת עזה וכן בשומרון. ונגד תשתיות טרור של החות'ים בתימן. הפעם פגענו בצוואר בקבוק משמעותי המקום שבו מוכנסים התזקיקים דרך הים", אמרו בצה"ל

פרטים חדשים: נפגעו צינורות הכנסת הדלק לחות'ים
זירת התקיפה בתימן צילום: צילום מסך

המטרות שהותקפו היום בתקיפה הישראלית בתימן שימשו את המערכת הצבאית של החות'ים, וכללו מסוף דלקים נוסף לזה שהותקף בפעם הקודמת, ששימש להכנסת הדלק לארגון הטרור. בשל כך לא ניתן כעת להכניס דלקים לטריטוריה החות'ית דרך הים, בצפון-מערב תימן, וכתוצאה מכך תיפגע יכולתם להתקיים כיישות טרור, כך דווח באתר ווינט.

עוד דווח, כי לצד מסוף הדלקים הותקפו גם כמה תחנות כוח באזור חודיידה. המטוסים עדיין בדרכם חזרה לישראל, ופעולתם כללה אלמנטים של תדלוק עם מטוסי הראם. "הפעם פגענו בצוואר בקבוק משמעותי המקום שבו מוכנסים התזקיקים דרך הים", אמרו בצה"ל.

בחיל האוויר אמרו שמדובר בתקיפה מורכבת עם עשרות מטוסי קרב, תדלוק ומודיעין, שבוצעה בצורה טובה. המטוסים עדיין בדרך חזרה לבסיסיהם. בחיל האוויר ממשיכים לפעול גם בלבנון ובעזה וגם לפי פרסומים גם בסוריה, במקביל למשימת הגנת שמי המדינה.

שר הביטחון יואב גלנט מסר הערב כי "צבא שיודע לתקוף בשבע גזרות הרבה מאוד פעמים כמעט בו זמנית, זה אומר משהו על העוצמה שלו. אנחנו פועלים נגד תמנון איראני שהראש שלו יושב בטהראן והזרועות שלו מנסות להכות בנו".

השר גלנט שלח גם מסר לאיראן: "אין לנו עניין להרחיב את המלחמה, אין לנו עניין לחפש חזיתות נוספות, אבל אם מישהו יתקוף את ישראל כמו שעשו החות'ים לאחרונה בטילים אנחנו נבוא איתו חשבון ואנחנו יודעים לעשות את זה במקביל לדברים אחרים".

 

 

המורדים החות'ים מלחמת חרבות ברזל תימן

art

 צבע אדום