מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 24°c
חיפה 28°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 29°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לפיד: "שום הפגזה מהאוויר לא תעלים את מחדל ה-7 באוקטובר"

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס בפתח ישיבת סיעת "יש עתיד" לחיסולו של נסראללה, וטען כי יש ללכת להסדר מדיני מול חיזבאללה: "זה הזמן הנכון ללכת לצעד מדיני. כשאנחנו ביתרון, כשאנחנו מנצחים את המערכה בצפון"

לפיד: "שום הפגזה מהאוויר לא תעלים את מחדל ה-7 באוקטובר"
לפיד צילום: Chaim Goldberg/Flash90

ראש האופוזיציה יאיר לפיד נשא היום (ראשון) נאום בפתח ישיבת סיעת יש עתיד, וקרא ללכת למעשה מדיני: "אפשר להגיע להסדר. המטרה שלנו היא עסקת חטופים בדרום, והסדר מדיני שירחיק את חיזבאללה מגבול הצפון". 

לפיד פתח את דבריו: "אני רוצה קודם כל להתחיל במשהו חיובי לשם שינוי. אני מברך את ממשלת ישראל, את מערכת הבטחון, את המודיעין את הטייסים הנהדרים שלנו על מבצע מדהים. החיסול של רב המרצחים חסן נסראללה הוא רגע של גאווה לאומית וגם הדבר הנכון מבצעית ומדינית. יידעו כל אוייבי ישראל, מי שמרים עלינו יד, הוא בן מוות ואנחנו נגיע אליו". 

"מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו היא החלטה איסטרטגית לאן הולכים מכאן. אין דבר כזה מבצע צבאי בלי תוכנית מדינית. המטרה שלנו היא עסקת חטופים בדרום, והסדר מדיני שירחיק את חיזבאללה מגבול הצפון. במקביל לעשייה המבצעית זה הזמן הנכון ללכת לצעד מדיני. כשאנחנו ביתרון, כשאנחנו מנצחים את המערכה בצפון. בשלב הנוכחי חיזבאללה בשיא חולשתו, האמריקאים מגוייסים למאמץ. אפשר להגיע להסדר", הוסיף. 

לפיד המשיך: "אם אתם רוצים לדעת איך נראה תמרון קרקעי שאין לו מטרה מדינית, תסתכלו על עזה. הלוחמים שלנו הם הטובים בעולם, הצבא מבצע את המשימות שלו, אבל במשך שנה הוא הולך וחוזר לאותם מקומות, בלי שהוגדרה תמונת סיום. בזמן הזה נהרגו מאות חיילים. את זה צריך למנוע בלבנון. תפקידו של הדרג המדיני הוא להגדיר למערכת הבטחון את תמונת הסיום, לגייס את האמריקאים במקום לריב איתם, לבנות עם הסעודים והאמירתים מנגנון שלטוני אלטרנטיבי בעזה. להרחיק את חיזבאללה מעבר לליטני". 

עוד אמר לפיד: "אלו יהיו גם הצעדים הראשונים בבנייתה של קואליציה איזורית מול איראן, שתתמודד גם עם האיום של המליציות וגם עם האיום של תוכנית הגרעין האיראנית. מהלך מדיני חכם יאפשר לנו עוד דבר: למנוע את קריסת הכלכלה הישראלית. למנוע פגיעה קשה בפרנסה של מעמד הביניים הישראלי, משלמי המיסים, משרתי המילואים. הורדת הדירוג שלנו לרמה של קזחסטן ופרו היא לא המחלה, היא האבחון. הכלכלה בצניחה חופשית. החל ממחירי המעונות והעגבניות, ועד גירעון שהילדים שלנו עוד יצטרכו לשלם אותו". 

"כל זה לא קורה בגלל המלחמה, אלא בגלל ניהול כושל, שערורייתי ומושחת, של שר אוצר מגזרי שמסרב להכיר במציאות, וראש ממשלה חסר אחריות שפועל רק מסיבות פוליטיות. שום הפגזה מהאוויר, מוצלחת ככל שתהיה, לא תעלים את מחדל ה-7 באוקטובר, לא תחזיר את החטופים, לא תחזיר הביתה את המפונים, לא תחזיר את הכלכלה למסלול. בשביל זה צריך ללכת לבחירות ולהקים ממשלה לאומית, ציונית ומתפקדת. זה הדבר היחיד שיחזיר את מדינת ישראל למסלול", סיכם.

יאיר לפיד ראש הממשלה נתניהו

art

 צבע אדום