מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 30°c
חיפה 30°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 30°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפגנות נגד הגיוס בירושלים ובתל השומר; מפגינים נשכבו מתחת אוטובוס

בירושלים חסמו המפגינים את רחוב רש"י בו שוכנת לשכת הגיוס וגידפו את השוטרים. בתל השומר, נשכבו מפגינים מתחת אוטובוס. השוטרים פועלים בכוחות מתוגברים להדיפת המפגינים ופינוי הצירים. אחד נעצר

הפגנות נגד הגיוס בירושלים ובתל השומר; מפגינים נשכבו מתחת אוטובוס
הפגנה נגד הגיוס בירושלים צילום: דוברות המשטרה

הפלגים הקיצוניים מקיימים הבוקר (ראשון) מחאות מחוץ לשכות הגיוס בירושלים ובתל השומר, נגד גיוס חרדים לצבא. בהפגנה בתל השומר נעצר מפגין שהפר את הסדר.

מהמשטרה נמסר כי במהלך השעות האחרונות, חוסמים מוחים רבים שמפרים את הסדר את רחוב רש"י בירושלים. חלקם ניסו להטיל עצמם על הכביש מתחת לגלגלי כלי רכב במזיד ובכך, סיכנו את עצמם ואת משתמשי הדרך. 

בנוסף במהלך חסימה זו, רכב ובו מפר סדר, חסם את ציר התנועה ומנע תנועתם של כלי רכב תוך סיכון שלהם ושל משתמשי הדרך. הנ"ל לא שעה להוראות השוטרים לפנות את הרכב ומשכך נרשם לו דוח תנועה.

במהלך הפרת הסדר נשמעו קריאות קשות במיוחד נגד השוטרים.

לאחר שניתנה הוראת פיזור בגין הפרת סדר בניגוד לחוק על ידי קצין משטרה, פועלים כעת כוחות המשטרה ומג"ב להשבת הסדר במקום, להדיפת ופינוי המתפרעים ולהפסקת הפרת הסדר וההתפרעות האלימה במקום. 

במקביל, בתל השומר, מפקד תחנת מסובים הכריז על הפגנה בלתי חוקית טרם נקיטת והפעלת אמצעים. חרף ההודעה, מפירי הסדר החלו בהתפרעויות תוך אלימות, קריאות 'נאצים' לעבר השוטרים וחסימת הכביש. השוטרים פעלו לפינוי הכביש, כמו כן כוחות המשטרה עצרו חשוד בתקיפת שוטרים.

בשעה זו המפגינים חוסמים את התנועה ואינם מאפשרים יציאה של אוטובוס המגוייסים החדשים, תוך שזוחלים תחת האוטובוס, מעשה אשר מסכן את המפגינים ואת השוטרים. השוטרים פועלים בכוחות מתוגברים להדיפת המפגינים ופינוי הציר.

הפגנה גיוס בחורי ישיבות הפגנות הגיוס

art

 צבע אדום