מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 33°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

חתנו של טראמפ: מי שקורא להפסקת אש בצפון טועה - אין דרך חזרה

ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ, התייחס לקריאות לעצירת המלחמה בצפון וקרא בעקבות חיסול נסראללה: "הצעד הנכון כעת עבור אמריקה יהיה לומר לישראל לסיים את העבודה. זה לא רק המאבק של ישראל"

חתנו של טראמפ: מי שקורא להפסקת אש בצפון טועה - אין דרך חזרה
ג'ארד קושנר עם חותנו הנשיא טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

בפוסט חריג שהעלה ברשתות החברתיות, התייחס ג'ארד קושנר, חתנו של דונלד טראמפ, לחיסולו של חסן נסראללה ולקריאות להפסקת אש. קושנר קרא לאפשר לישראל "לסיים את העבודה". 

קושנר כתב: ״27 בספטמבר הוא היום החשוב ביותר במזרח התיכון מאז פריצת הדרך בהסכם אברהם. ביליתי אינספור שעות בחקר חיזבאללה ואין מומחה עלי אדמות שחשב שמה שישראל עשתה כדי לערוף את ראשם ולהשפיל אותם הוא אפשרי". 

"זה משמעותי מכיוון שאיראן חשופה כעת במלואה. הסיבה לכך שהמתקנים הגרעיניים שלהם לא הושמדו, למרות מערכות הגנה אוויריות חלשות, היא בגלל שחיזבאללה היה אקדח טעון שכוון לעבר ישראל. איראן הקדישה את ארבעים השנים האחרונות לבניית יכולת זו כגורם ההרתעה שלה". 

"הנשיא טראמפ היה אומר לעתים קרובות, "איראן מעולם לא ניצחה במלחמה אבל מעולם לא הפסידה במשא ומתן". המשטר של הרפובליקה האסלאמית קשה הרבה יותר כאשר מסכנים את חייהם של חמאס, חיזבאללה, סורים והחות'ים מאשר כאשר מסכנים את חייהם. המאמצים המטופשים שלהם לרצוח את הנשיא טראמפ ולפרוץ למסע הבחירות שלו מסריחים ייאוש ומקשיחים נגדם קואליציה גדולה", הוסיף. 

קושנר כתב: "ההנהגה האיראנית תקועה במזרח התיכון הישן, בעוד שכניהם ב-GCC דוהרים לעבר העתיד על ידי השקעה באוכלוסיות ובתשתיות שלהם. הם הופכים למגנטים דינמיים לכישרון והשקעות בעוד איראן מפגרת יותר. ככל שהשליחות והאיומים האיראניים יתפוגגו, הביטחון והשגשוג האזורי יעלו עבור נוצרים, מוסלמים ויהודים כאחד. ישראל מוצאת את עצמה כעת כשהאיום מעזה נוטרל ברובו ועם הזדמנות לנטרל את חיזבאללה בצפון. מצער איך הגענו לכאן אבל אולי בסופו של דבר מעז ייצא מתוק". 

עוד כתב קושנר: "מי שקרא להפסקת אש בצפון טועה. לישראל אין דרך חזרה. הם לא יכולים להרשות לעצמם עכשיו לא לסיים את העבודה ולפרק לחלוטין את הארסנל שכוון אליהם. הם לעולם לא יקבלו הזדמנות נוספת. לאחר ההצלחות הטקטיות המבריקות והמהירות של הביפרים, מכשירי הקשר והכוונה של ההנהגה, מאגר הנשק האדיר של חיזבאללה אינו מאויש. רוב לוחמי חיזבאללה מסתתרים במנהרותיהם. כל מי שעדיין בסביבה לא היה חשוב מספיק כדי לשאת ביפר או להיות מוזמן לישיבת מנהיגות. גם איראן מתערערת, חסרת ביטחון ואינה בטוחה עד כמה נחדר המודיעין שלה. אי ניצול מלא של הזדמנות זו לנטרול האיום הוא חוסר אחריות". 

"שמעתי כמה סיפורים מדהימים על האופן שבו ישראל אוספת מודיעין במהלך 10 החודשים האחרונים עם כמה טכנולוגיה מבריקה ויוזמות של מיקור המונים. אבל היום, עם ההרג המשמח של נסראללה ולפחות 16 מפקדים בכירים שחוסלו תוך תשעה ימים בלבד, היה היום הראשון שהתחלתי לחשוב על מזרח תיכון ללא הארסנל העמוס של איראן המכוון לישראל. כל כך הרבה יותר תוצאות חיוביות אפשריות. זה רגע לעמוד מאחורי עם ישראל שוחרת השלום והחלק הגדול של הלבנונים שנפגעו על ידי חיזבאללה ורוצים לחזור לתקופות שבהן ארצם שגשגה, וביירות עיר קוסמופוליטית. הבעיה המרכזית בין לבנון לישראל היא איראן; בלעדיה יש תועלת רבה לתושבי שתי המדינות מעבודה משותפת", הוסיף. 

קושנר סיכם: "הצעד הנכון כעת עבור אמריקה יהיה לומר לישראל לסיים את העבודה. זה כבר מזמן. וזה לא רק המאבק של ישראל. הפילוסוף ברנרד-הנרי לוי כתב ב-X, ׳אני ממשיך לקרוא בכל מקום שלבנון על סף קריסה. לא. היא על סף הקלה והצלה׳. רגעים כאלה מגיעים פעם בדור, אם הם בכלל מגיעים. היכולת לעצב מחדש עכשיו את המזרח התיכון היא בלתי מוגבלת. אל תבזבזו את הרגע הזה".

מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל חסן נסראללה ג'ארד קושנר מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום