מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחות החייל שנחטף: "נסראללה אהב להתעלל בנו, סוף סוף הוא חוסל"

דפנה, אחותו של בני אברהם הי"ד שנרצח ונחטף בידי חיזבאללה לפני יותר מ-20 שנים, שיתפה בתחושותיה לאחר החיסול של נסראללה. "נסראללה אהב להתעלל בנו, סוף סוף הוא חוסל"

אחות החייל שנחטף: "נסראללה אהב להתעלל בנו, סוף סוף הוא חוסל"
גבול ישראל לבנון צילום: דוד כהן, פלאש 90

דפנה אברהם-מירון, אחותו של בני אברהם הי"ד שנרצח ונחטף בידי חיזבאללה בשנת 2000, סיפרה על תחושותיה לאחר חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ביום שישי האחרון. "הוא מאוד אהב להתעלל בנו, ודרכנו בעם ישראל. שלוש שנים וחצי הוא חייך חיוך זחוח בכל פעם ששאלו אותו אם החטופים שבידיו מתים או חיים. גם אחרי שצה"ל הכריז על מותם באופן רשמי, הוא המשיך להונות אותנו בהנאה כשדאג להבהיר שלא כולם מתים", אמרה.

דובר צה"ל
בנימין (בני) אברהם הי"ד | דובר צה"ל

דפנה סיפרה לכאן חדשות כי בשנת 2003, בטקס קבלת גופת אחיה, היא לחשה לאהוד ברק ושאול מופז (בכירי מערכת הביטחון) "עכשיו נשאר רק לחסל אותו". היא אמרה כי "אחרי קצת יותר מ-20 שנה, צה"ל סוף סוף עשה זאת, איחלנו לו קצת יותר ייסורים במותו. אבל גם 80 טון פצצות זה אחלה".

עוד אמרה: "איך זה מרגיש? כמו כל עם ישראל כשסוף סוף מפרקים את לפיתת החנק האיראנית. אבל בכל ענני השמחה, אסור לשכוח את המטרה החשובה ביותר: עכשיו נשאר להחזיר את החטופים. הפרחים לצה"ל".

בצהרי יום השבת, ח' בתשרי תשס"א (7.10.2000), יצא סיור מבצעי שיגרתי בפיקודו של בני עם הנהג הגשש עומר סואעד ומפעיל המאג עדי אביטן, לסיור בציר לאורך הר דב, בפאתי כפר שבעא. בהגיע הסיור לנקודת דיווח ק.ד. 590, המתין להם שם מארב של טרוריסטים מארגון חיזבאללה, מחופשים לחיילי או"ם, במדי האו"ם, שנסעו בכלי רכב נושאי סמל UN. המחבלים הצליחו להפעיל מטען כלימגור על רכב הסופ"שית שבו נסעו בני, עומר ועדי. חיילי הסיור נפצעו קשה ונחטפו על-ידי אנשי החיזבאללה לתוך לבנון. לימים נקבע מותם ביום החטיפה.

שלוש שנים וחצי לא נודע מה עלה בגורלם של בני, עומר ועדי, מהו מצבם, היכן נפגעו והיכן הם נמצאים. המשפחות יצאו למאבק עיקש בניסיון לחשוף כל פיסת מידע אודותיהם. הם לא חסכו מאמצים, הפעילו קשרים, ונסעו לכל מקום בעולם, בתקווה לקבל אות וסימן חיים, נפגשו עם שועי עולם, נשיאים, ראשי ממשלה ושגרירים במטרה ללחוץ להחזרתם של הבנים הביתה.

ב-2 בנובמבר 2001 הכריז צה"ל על שלושת החיילים החטופים כחללים שמקום קבורתם לא נודע. הקביעה באה על סמך מידע מודיעיני ועדות ראייה. גופותיהם של בני ושל חבריו עומר ועדי הוחזרו ביום 29.1.2004 לקבורה בישראל. ארגון חיזבאללה החזיק את גופותיהם של החיילים בהקפאה במשך כל תקופת השבי. גופותיהם הוחזרו שלמות, עם סימני חבישה מיום החטיפה. הצוות הצליח לזהותם באמצעות טביעות אצבעות וצילומי רנטגן.

בנימין (בני) אברהם מבצע סדר חדש מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה

art

 צבע אדום