מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מי בגד בחיזבאללה? השאלה שמטרידה את הלבנונים

הלבנונים תומכי חיזבאללה רואים במותו של נסראללה בגידה איראנית. השיעים בלבנון קוראים להחרים את חמינאי שהנציג ששלח לתמוך בנסראללה, חוסל ביחד איתו במתקפה בדאחייה

מי בגד בחיזבאללה? השאלה שמטרידה את הלבנונים
פליטים: אילוסטרציה צילום: unsplash

האצבעות המאשימות לא הופנו אתמול לעבר ישראל, אלא לכיוונה של איראן: "הם הפקירו אותו", אומרים בביירות לאחר חיסול נסראללה. "נסראללה היה נערץ בטהרן, המנהיג חמינאי קירב אותו אליו, הפך אותו לבעל ברית - והפקיר אותו". חמינאי, כך טענו המעריצים, נוהג להפקיר את בעלי בריתו: קודם הפקיר את איסמעיל הנייה, את עזה כולה, ועכשיו את בן התפנוקים נסראללה, כך בטור מיוחד שפרסם באתר Ynet ניקולא מוטראן, עיתונאי לבנוני.

עוד כתב: "הלבנונים תומכי חיזבאללה רואים במותו של נסראללה בגידה איראנית. השיעים בלבנון, קוראים להחרים את השליט האיראני שהנציג ששלח לתמוך בנסראללה, חוסל ביחד איתו במתקפה בדאחייה. רבים סיפרו ברחובות ביירות סיפורים על התרחקות איראן מנסראללה, על חינו שסר בעיני המנהיג חמינאי. אלה סיפורים שאיש לא יוכל לאשר או להכחיש".

עוד כתב: "פעולות חיזבאללה היו גלויות לגמרי לעיני המודיעין הישראלי. כל צעדיהם היו במעקב חודשים ארוכים. לכל שיחות הטלפון הייתה אוזן נוספת שהאזינה. "מי בגד בחיזבאללה?" זאת השאלה שהטרידה את הלבנונים".

הוא ציין שהקונספירציות חוגגות: יש שטוענים שהאיראנים בגדו בו, בשל הרצון להגיע להסכם גרעין חדש מול האמריקנים. יש מי שסבורים שהיו אלה אנשי המודיעין הסורי שמכרו את נסראללה. כך או כך, מישהו מכר את חיזבאללה, וישראל הצליחה לאתר את המקום המדויק שבו נמצאה הנהגת הארגון. "ישראל הצליחה לגלות את המסתור שרק מעטים ידעו היכן הוא נמצא מתחת לפני האדמה, וידעה היטב מי הוזמן לפגישה הסודית שהתקיימה בו" הוא ציין.

לסיום כתב: "בשר לא עלה על שולחננו כבר ימים ארוכים. הפסקות החשמל נמשכות לפחות תשע שעות ביום, ומחירי הדירות המושכרות זינקו פי שלושה. מאות אלפי פליטים לבנונים עדיין ישנים תחת כיפת השמיים".

נסראללה חיזבאללה מבצע סדר חדש מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום