מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כינוס חירום בבית חמינאי: חילוקי דעות באיראן כיצד להגיב על חיסול נסראללה

גורמים קיצוניים בממשל האיראני קראו לתגובה מוחצת נגד ישראל, מנגד גורמים "מתונים", איתם מזוהה הנשיא החדש פזשכיאן, קראו לריסון. חמינאי כינס ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי בביתו

כינוס חירום בבית חמינאי: חילוקי דעות באיראן כיצד להגיב על חיסול נסראללה
עלי חמינאי צילום: סוכנות הידיעות תסנים

סדקים בתוך ממשלת איראן כיצד להגיב לחיסול נסראללה, כאשר השמרנים קוראים לתגובה כוחנית, והמתונים, בראשות הנשיא החדש של איראן, קוראים לאיפוק.

ארבעה בכירים איראנים שהכירו את נסראללה באופן אישי ותודרכו על האירועים אמרו ל'ניו יורק טיימס' כי חמינאי היה מזועזע עמוקות ממותו של חברו והיה באבל.

במקום להתפרץ על ישראל, חמינאי פרסם שתי הצהרות מאופקות, שיבח את נסראללה כדמות מובילה בעולם המוסלמי ומביל את ציר ההתנגדות, ואמר שאיראן תעמוד לצד חיזבאללה.

ה'ניו יורק טיימס' דיווח כי חיסול נסראללה גרם לזעזוע אצל בכירים באיראן שתהו בשיחות טלפון פרטיות ובפגישות חירום, אם ישראל תתקוף את איראן בפעם הבאה, ואם חמינאי יהיה היעד הבא שלה.

כאשר התפרסמה הידיעה כי נסראללה חוסל, כינס חמינאי ישיבת חירום של המועצה העליונה לביטחון לאומי בביתו, כך אמרו גורמים איראניים. במהלך הפגישה היו חילוקי דעות כיצד להגיב.

השמרנים, בהם סעיד ג'לילי, מועמד לשעבר לנשיאות, טענו שאיראן צריכה לבסס הרתעה במהירות באמצעות תקיפה על ישראל, לפני שנתניהו, יביא את המלחמה לטהראן.

הנשיא החדש של איראן, מסעוד פשכזיאן, שבילה בשבוע שעבר עם מנהיגי העולם בעצרת הכללית של האו"ם, אמר שממשלתו רוצה "להפיג את המתיחות ולהסתדר עם המערב", טען נגד תגובה כזו ואמר שאסור לאיראן ליפול בפח של נתניהו שרוצה מלחמה רחבה יותר.

קולות מתונים אחרים במועצה טענו כי נתניהו פרץ את כל הקווים האדומים, וכי אם יפתח בהתקפות על ישראל, איראן עלולה לעמוד בפני התקפות קשות על התשתית הקריטית שלה, דבר שאיראן לא יכולה להרשות לעצמה, לאור המצב הקשה של הכלכלה.

הטלוויזיה הממלכתית, המנוהלת על ידי אנשיו של ג'לילי, קראה לאיראן לפגוע בישראל, בהתרסה גלויה נגד האיפוק שמגלה חמינאי. "אין הבדל בין טהראן לבגדד וביירות, המשטר הבא בתור אחרי כל המטרות הללו", דיווחה הטלוויזיה הממלכתית. "נתניהו מבין רק שפה אחת, וזו טילים בליסטיים ומל"טים".

שניים מחברי משמרות המהפכה כולל אסטרטג שהיה בפגישות תכנון לגבי האופן שבו איראן צריכה להגיב - אמרו כי העדיפות המיידית של איראן היא לעזור לחיזבאללה לעמוד על הרגליים ולמנות יורש לנסראללה, ולהקים מבנה פיקוד חדש ורשת תקשורת בטוחה. אז, חיזבאללה יוכל לתכנן את תגובתו נגד ישראל, אמרו.

מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש נסראללה איראן

art

 צבע אדום