מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: על מה דנו בכירי חיזבאללה עם נסראללה בפגישתם האחרונה

חלק מבכירי חיזבאללה תכננו להביע תסכול בפגישה מכך שאיראן מונעת מהם להגיב בעוצמה רבה יותר לתקיפות ישראליות. צה"ל נתן מכה קשה, כזו שחיזבאללה יתאושש ממנה בסופו של דבר, אבל כזו שהוא יתקשה להתמודד איתה בטווח הקצר

דיווח: על מה דנו בכירי חיזבאללה עם נסראללה בפגישתם האחרונה
חסן נסראללה צילום: צילום מסך

מאחורי הקלעים של הפגישה שהביאה למותו של חסן נסראללה ומנהיגים בכירים אחרים של חיזבאללה ביום שיש האחרון: מנהיגי חיזבאללה ובראשם חסן נסראללה התכנסו ביום שישי אחר הצהריים בבונקר תת קרקעי של שכונת פועלים שוקקת בדרום ביירות.

הפגישה הגיעה בעקבות סדרה של תקיפות ישראליות שחיסלו רבים מבכירי הארגון, אלפי מחבלים יצאו מכלל פעילות לאחר מתקפת הביפרים הושמד חלק מארסנל הטילים העצום של הארגון. ה'וול סטריט ג'ורנל' מדווח, כי חלק מבאי הפגישה תכננו להביע תסכול מכך שאיראן מונעת מהם להגיב בעוצמה רבה יותר לתקיפות ישראליות.

משרד הבריאות של לבנון מסר אתמול, כי לפחות 33 בני אדם נהרגו ויותר מ-195 בני אדם נפצעו מהתקיפות, והמספר צפוי לעלות כאשר רבים מהם עדיין קבורים מתחת להריסות.

התקיפה הישראלית שחיסלה את נסראללה הייתה צעד ענק מעבר לקווים האדומים של חיזבאללה ואיראן. גורמים אמריקנים מפקפקים בכך שהפעם איראן תסתפק בנקמה סמלית. אמנם לא ידוע בדיוק מה איראן מתכננת, אך תגובה חזקה יותר נחשבה כסבירה, כגון מתקפת טילים ומל"טים. ובכל זאת, בכירים אמריקאים אמרו שהם עדיין לא ראו הכנות לתגובה כזו, כך דיווח ה'ניו יורק טיימס'.

ישראל לא הרסה את היכולת הצבאית של הארגון, אך ככל הנראה הפחיתה את יכולת הארגום להגיב במהירות במתקפה נחרצת. על פי העיתון, ההתקפות הישראליות הגלויות והסמויות פוצצו את מחסני הנשק של חיזבאללה, שיבשו את מערכות התקשורת שלהם והשביתו או חיסלו מנהיגים בדרג בינוני ובכיר כאחד. צה"ל נתן מכה קשה, כזו שחיזבאללה יתאושש ממנה בסופו של דבר, אבל כזו שהוא יתקשה להתמודד איתה בטווח הקצר, כך לפי גורם אמריקני.

ה'וושינגטון פוסט' דיווח, כי בכירי חיזבאללה שוחחו עם האיראנים כדי לקבל הדרכה האם לשגר "נקמה מלאה" על ישראל, לרבות טילים שיכולים להגיע לערים הגדולות, סביר להניח שאיראן מהססת לתת את האישור הזה מכיוון שהיא יודעת שתקיפת חיזבאללה מאסיבית עלולה לעורר תגובה מצד ישראל, ולהחליש עוד יותר את חיזבאללה, ואולי גם איראן עצמה תותקף, אחד הגורמים הרשמיים אמר. "איראן מפחדת ממלחמה".

אנדרו מילר, שעזב לאחרונה את ממשל ביידן כדיפלומט הבכיר לענייני ישראל-פלסטינים, אמר שכל ההימורים על העתיד לא ברורים. "אנחנו בטריטוריה לא ידועה וכל מי שמדבר בוודאות על מה שיקרה צריך להיות זהיר", אמר ל"וושינגטון פוסט". "זו הפעם הראשונה שהנכס האסטרטגי העיקרי של איראן עומד בפני איום קיומי, אך איראן חוששת מפני סכסוך אזורי. איראן תגיב אבל כמעט בלתי אפשרי לחזות את העיתוי, השיטה וגודל התגובה הזו".

חיזבאללה איראן מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום