מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

אחרי סאגה ארוכה: היום ייבחרו שני הרבנים הראשיים לישראל

הבחירות לרבנים הראשיים ייערכו היום אחרי סחבת ארוכה במסגרתה לא היו רבנים ראשיים במדינת ישראל.  140 חברי הגוף הבוחר יתכנסו להצביע על זהות הרבנים שיכהנו בעשור הקרוב

אחרי סאגה ארוכה: היום ייבחרו שני הרבנים הראשיים לישראל
הרבנות הראשית לישראל צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

הבחירות לרבנים הראשיים ייערכו היום (ראשון) אחרי סחבת ארוכה במסגרתה לא היו רבנים ראשיים במדינת ישראל. 140 חברי האסיפה הבוחרת יקבעו היום את זהות הרבנים הראשיים לישראל בעשור הקרוב.

הקרב על תפקיד הרב הראשי האשכנזי נערך בין רבה של פתח תקווה הרב מיכה הלוי, אב בית הדין הגדול באשקלון הרב מאיר כהנא, רב העיר נתניה הרב קלמן בר, הרב אליעזר איגרא שנחשב ותיק הרבנים ומילא לפרק זמן קצר כמ"מ הרב הראשי ורב שכונת מרכז נתניה הרב משה חיים לאו.

הרב לאו הוא אחיו של הרב דוד לאו, שהיה עד לא מכבר הרב הראשי האשכנזי, ובנו של הרב ישראל מאיר לאו, שכיהן בעבר כרב הראשי לישראל ולעיר תל אביב.

על תפקיד הראשון לציון, הרב הראשי הספרדי, מתמודדים הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה יוסף ואחיו של הרב יצחק יוסף שסיים את כהונתנו בתפקיד לפני מספר חודשים, הרב מיכאל עמוס – דיין בית הדין הגדול ומי שממלא היום את מקום הרב הראשי, ורבה של העיר צפת הרב שמואל אליהו, בנו של הרב הראשי לשעבר הרב מרדכי אליהו.

הבחירות יתקיימו במלון רמדה בירושלים, כאשר מהשעה 14:00 בצהריים תחל ההצבעה באופן חשאי עד השעה 19:00, בשעה 19:30 יוכרזו התוצאות. 

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ' הודיע ביום חמישי באופן רשמי על תמיכתו ברב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי אחרי שבתקופה האחרונה פעל למענו למרות שהפסיד לרב מאיר כהנא בהתמודדות בוועדת הרבנים של הציונות הדתית.

נזכיר כי לפני למעלה משנה התכנסה ועדת רבנים שכללה רבנים מהציונות הדתית שבחרה ברב מאיר כהנא למועמד הציונות לרב הראשי לישראל. סמוטריץ' התנער בתקופה האחרונה מהחלטת הוועדה ותמל ברב מיכה הלוי בטענה כי לו יש את מרבית הסיכויים לזכוץ בבחירות.

סמוטריץ' חתר ל"דיל" עם יו"ר ש"ס אריה דרעי ובתקופה האחרונה השניים עסדו למען בחירותו של הרב הלוי. לפי הדיל, הציונות הדתית תפעל לבחירת מועמד ש"ס לתפקיד הראשל"צ בעוד ש"ס תתמוך ברב מהציונות הדתית שסמוטריץ' יציג.

סמוטריץ' חתר לתמיכה חרדית מלאה ברב מיכה הלוי, אבל  בדגל התורה הודיעו בשבוע שעבר באופן רשמי כי הם תומכים ברב קלמן בר לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. באגודת ישראל יתמכו ברב משה חיים לאו.

הרב מאיר כהנא מגיע כאמור מכוח בחירתו בוועדה של רבני הציונות הדתית בה נבחר. בסביבו מותחים ביקורת על סמוטריץ' על כך שהפר את החלטת הוועדה. מנגד, סמוטריץ' טוען כי הרב יעקב אריאל, מי שעמד בראשות הוועדה החזיר את המנדט שלה אחרי שרבנים אחרים ביקשו להתמודד. בשבוע שעבר אנשי הרב כהנא החתימו מחדש את רוב הרבנים שהשתתפו בוועדה תוך אמירה ברורה כי הם תומכים ברב כהנא לתפקיד.

האתגר הגדול של המועמדים יהיה להביא את תומכיהם לקלפי. כך למשל בין המצביעים ראשי ערים מהצפון שמתעסקים במלחמה בימים והמועמדים ינסו לשנע אותם אל הקלפי למרות שהנושא לא זוכה להעניינות רבה בקרב הציבור הישראלי.

 

 

 

 

 

הבחירות לרבנות הראשית לישראל הרב מאיר כהנא הרב אליעזר איגרא הרב משה חיים לאו הרב מיכה הלוי הרב קלמן בר הרב מיכאל עמוס הרב דוד יוסף הרב שמואל אליהו בצלאל סמוטריץ' אריה דרעי דגל התורה הרבנות הראשית

art

 צבע אדום