מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 25°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 35°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תקיפות צה"ל נמשכות; תיתכן בקרוב כניסה קרקעית מוגבלת ללבנון

משגרים שכוונו לשטח מדינת ישראל, מבנים צבאים ומבנים שאוחסנו בהם אמצעי לחימה: צה"ל ממשיך לתקוף עשרות מטרות טרור ברחבי לבנון. ייתכן שישראל תתחיל בזמן הקרוב כניסה קרקעית לאזורים הסמוכים לגבול לבנון

תקיפות צה"ל נמשכות; תיתכן בקרוב כניסה קרקעית מוגבלת ללבנון
מטוס חיל האוויר צילום: דובר צה"ל

נראה שישראל עדיין לא החליטה אם ​​לפתוח במבצע קרקעי, אך מוכנה לכך, כך אמרו גורמים לרשת ABC. על פי הדיווח, אם תתרחש פעולה קרקעית, ככל הנראה היקפו יהיה מוגבל. "המפתח הוא קיום ההבטחה לעשרות אלפי העקורים מהצפון שיוכלו לחזור הביתה. לשם כך אין די בעריפת ראשים של חיזבאללה", אמרו הגורמים.

בתגובה לדיווחים לפיהם שר ההגנה לויד אוסטין זעם כששר הביטחון יואב גלנט הודיע ​​לו על חיסול נסראללה, אמרו הגורמים: "אנו נושאים בהרבה סיכונים באזור, ואנשינו לא קיבלו הודעה מוקדמת להתכונן לתגובות אפשריות לחיסול".

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התייחס הלילה לחיסולו של נסראללה ואמר: "עכשיו זה הזמן להפסקת אש". ביידן התייחס לאחר שנשאל על ידי עיתונאים אם כניסה ישראלית ללבנון קרובה.

הלילה זוהתה פגיעה בקריית שמונה מרקטה שנורתה. המיליציות הפרו איראניות בעיראק טענו ששיגרו כטב"ם לעבר אילת. מפיקוד העורף נמסר: "האירוע הסתיים".

במהלך הלילה דווח כי חיל האוויר תקף בדאחייה בביירות. במקביל, בוצעה תקיפה בצור. זמן קצר לאחר מכן דווח על אודות תקיפה בגבול סוריה-עיראק, לא ברור על ידי מי.

בתוך כך צה"ל ממשיך לתקוף בשטח לבנון מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה. מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונת פיקוד הצפון, תקפו בשעות האחרונות עשרות מטרות טרור בשטח לבנון. 

בין המטרות שהותקפו משגרים שכוונו לעבר עורף מדינת ישראל, מבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה ומבנים צבאיים של הארגון.

במהלך היממה האחרונה צה״ל תקף מאות מטרות טרור של ארגון הטרור חיזבאללה ברחבי לבנון. צה"ל ממשיך לתקוף בעוצמה, לפגוע ולגרוע יכולות ותשתיות צבאיות של חיזבאללה בלבנון.

מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש חיזבאללה ארצות הברית

art

 צבע אדום