מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הוצב דגל שחור לאות אבל: כך הגיבו בעולם הערבי על החיסול

תגובות בעולם הערבי על חיסול נסראללה. במשרד החוץ האיראני ספדו לנסראללה. ברוסיה תקפו: "מגנים בחריפות את הרצח הפוליטי הנוסף שביצעה ישראל. יש לרצח זה השלכות דרמטיות ללבנון ולכל המזרח התיכון"

הוצב דגל שחור לאות אבל: כך הגיבו בעולם הערבי על החיסול
זירת החיסול צילום: צילום מסך

חיסולו של מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ברובע הדאחייה אתמול גרר תגובות רבות בעולם בכלל ובעולם הערבי בפרט. במשרד החוץ האיראני ספדו למזכ"ל חיזבאללה ובאחד האתרים המקודשים לאסלאם השיעי הוצב דגל שחור לאות אבל.

מנהיג איראן עלי חמינאי מסר בהודעה לתקשורת: "הפושעים הציונים צריכים להיות מודעים שהם קטנים מדי כדי להסב נזק רציני למבנה של חיזבאללה. כלל כוחות ההתנגדות ברחב האזור עומדים לצד חיזבאללה. הם אלה שיחליטו על גורל האזור".

ח'ליל אל-חיה, סגנו של סינוואר ספד לנסראללה: "נסראללה ובכירי חיזבאללה נהרגו לצידו אתמול בלילה בתוקפנות הישראלית, מדובר בפעולה טרוריסטית, הפרה של ריבונות לבנון והרחבה של התוקפנות הישראלית. ישראל לא תצליח לשבור את הרצון של ההתנגדות. היום נסראללה מצטרף להנייה ולערורי, ולדמם של עשרות אלפי שהידים בפלסטין ובלבנון בדרך לשיחרור ירושלים ומסגד אל-אקצא".

משרד החוץ של רוסיה שמרבה לתקוף את ישראל הגיב: "מגנים בחריפות את הרצח הפוליטי הנוסף שביצעה ישראל. יש לרצח זה השלכות דרמטיות ללבנון ולכל המזרח התיכון. על הקהילה הבין לאומית וחבריה בעלי האחריות לעשות כל שתלוי בהם כדי שהאזור לא ישקע במלחמה כוללת. רוסיה קוראת לישראל לחדול מיד מפעילות צבאית".

נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, מאויביה הגדולים של ישראל כתב: "לבנון והעם הלבנוני הם היעד החדש של מדיניות הג'נוסייד, הכיבוש והפלישה של ישראל. אנו מאמינים שהעולם האסלאמי צריך לנקוט עמדה נחושה יותר נגד התקפות אלו".

בעיראק הוכרזו שלושה ימי אבל לזכרו של נסראללה. בלבנון, התייחסו לחיסול ראשי ממשלה לשעבר. מישל עוון טען ש"איבדנו מנהיג יוצא דופן" וסעד אל-חרירי, אמר כי "החיסול הוא פעולה פחדנית לחלוטין שהכניסה את לבנון והאזור לשלב חדש של אלימות".

עיראק איראן נסראללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום