מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרשות הפלסטינית לא הזילה דמעה על חיסול נסראללה

חסן נסראללה תיאר את עצמו כ"מגן פלסטין" בכך שנידב את הכוח הצבאי של חיזבאללה למען המלחמה בישראל, אך הוא תיעב את הרשות הפלסטינית. נשיא הרשות אבו מאזן פרסם הודעת תנחומים לקונית לעם הלבנוני לאחר חיסול נסראללה

הרשות הפלסטינית לא הזילה דמעה על חיסול נסראללה
נסראללה עם סלאח עארורי (שחוסל) וזיאד נח'אלה מנהיג הג'יהאד צילום: אתר יחסי הציבור של חיזבאללה

הפלסטינים לא מזילים דמעות על חיסול רב המרצחים חסן נסראללה. בין מזכ"ל חיזבאללה לבין הנהגת הרשות שררה שנאה עוד מימיו של עראפת שמת ב-2004. באחד הראיונות באותה התקופה, כשנשאל נסראללה אם יש לו מחלוקת עם ההנהגה הפלסטינית, ענה: "איזו מנהיגות פלסטינית? יאסר ערפאת? אנחנו לא מכירים בהנהגה הזו ואין לה לגיטימציה בקרב הפלסטינים".

בנאום אחר אמר נסראללה כי "למה אין קצין או שוטר פלסטיני שיתנקש בחיי ערפאת? ושיגיד שערפאת הוא בושה לפלסטינים?!", דך דווח באתר Ynet. חסן נסראללה תיאר את עצמו כ"מגן פלסטין" בכך שנידב את הכוח הצבאי של חיזבאללה למען המלחמה בישראל, אך הוא תיעב את הרשות הפלסטינית.

גורם בכיר ברשות אמר היום ל-Ynet אחרי חיסול נסראללה ש"אף פעם לא היו קשרים עם נסראללה או עם הארגון שלו, להיפך - הוא העדיף לגדף, לפאר את חמאס, לעודד אותו להביס את הפתח (ארגונו של אבו מאזן) ולנשל אותו משלטונו והוא ניסה להסית ולהעמיק את הפערים בין חמאס לפתח".

למרות זאת, נשיא הרשות אבו מאזן פרסם הודעת תנחומים לקונית לעם הלבנוני לאחר חיסול נסראללה. ברמאללה גם הייתה הערב הפגנה נגד ישראל שבה הונפו תמונות נסראללה.

מנגד סגן מנהיג חמאס, חליל אל-חיה, אמר: "אנו מתאבלים עם העם הפלסטיני והאומה כולה, על מותו של חסן נסראללה וחבריו הלוחמים. הכיבוש נושא באחריות ובהשלכות חיסול נסראללה והתקיפה בדאחייה הדרומית, רצח חסן נסראללה לא ישבור את ההתנגדות".

גם מזכ"ל הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה הביע תנחומים: "ההתנגדות הפלסטינית מבינה כי איבדה תמיכה גדולה בה ובדרכה, והיא תישאר נאמנה לזכרו ולדרכו הגדולה. אנו בטוחים כי בחיזבאללה ימשיכו את דרכו וירימו את דגל ההתנגדות גבוה עד ירושלים".

חיזבאללה נסראללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חמאס הג'יהאד האיסלאמי מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום