מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 24°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כ-30 בכירי חיזבאללה חוסלו בבליץ הישראלי, בארגון חוששים ממרגלים

בקרב מנהיגי חיזבאללה שנותרו בחיים קיימת דאגה גדולה מכך שיש מרגלים בשורותיהם. שרשרת הפיקוד של ​​חיזבאללה נמצאת באי סדר מוחלט לאחר חיסול המנהיג נסראללה בתקיפה אווירית אמש | זו הפצצה המדוברת

כ-30 בכירי חיזבאללה חוסלו בבליץ הישראלי, בארגון חוששים ממרגלים
נסראללה צילום: שאטרסטוק

מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה ומפקדים נוספים חוסלו בתקיפות אוויריות ישראליות על ביירות אתמול (שישי). גם בכיר משמרות המהפכה עבאס נילפרושאן, מפקד גיס לבנון וסוריה בכוח קודס של משמרות המהפכה חוסל. הוא כונה "עוזר מפקד המבצעים של משמרות המהפכה" והוטלו עליו סנקציות על ידי ארה"ב בשל תפקידו בדיכוי ההפגנות באיראן.

תקשורת איראנית
עבאס נילפרושאן | תקשורת איראנית

על פי הדיווח, ארה"ב וישראל מאמינות שחוסלו כ-30 מנהיגים בכירים בחיזבאללה במהלך השבועות האחרונים. מבין מנהיגי חיזבאללה שנותרו, ישנה דאגה גדולה שיש מרגלים בשורותיהם.

ישראל פרצה בשבת למערכת מגדלי הפיקוח בנמל התעופה של ביירות כדי להזהיר מטוס נוסעים איראני שטס לכיוון ביירות שלא ינחת שם, כך אישר גורם בכיר במשרד התחבורה הלבנוני לחדשות ABC. שר התחבורה הלבנוני דרש מהמטוס שלא להיכנס למרחב האווירי של לבנון.

רשת ABC מדווחת כי שרשרת הפיקוד של ​​חיזבאללה נמצאת באי סדר מוחלט לאחר חיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה בתקיפה אווירית ישראלית.

הפצצה ששימשה את ישראל לחיסול בביירות ביום שישי הגיעה מארה"ב כחלק מתוכנית סיוע צבאית גדולה יותר שקיימת כבר עשרות שנים. בצה"ל הגדירו את הפצצה כ"מכת בונקר", הפצצה BLU-109 תוכננה לחדור לבונקרים תת-קרקעיים.

ארה"ב השתמשה בעבר בפצצות המאסיביות הללו במדינות כמו אפגניסטן, כדי להרוס מנהרות ומרכזי פיקוד תת-קרקעיים. השימוש בפצצות חודרות בונקרים באזורים עירוניים מגביר באופן דרמטי את הסיכון לנפגעים אזרחיים מכיוון שהוא יכול להפוך שכונות שלמות למכתשים.

כזכור, בחודש מאי, הנשיא ביידן עצר משלוח של 1,800 פצצות אלה לישראל, מתוך דאגה שישראל תשתמש בפצצות ברפיח. גורמים רשמיים אומרים שהפצצות הללו נותרו בהמתנה ועדיין לא הגיעו לישראל, אם כי סביר להניח שלישראל יהיה מספיק במלאי כדי שהמשלוח הבודד הזה לא יעשה הבדל משמעותי בפעילותה השוטפת בעזה ובלבנון.

מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה נסראללה

art

 צבע אדום