מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
כ"ו אלול התשפ"ד | 29.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 24°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 27°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בישראל הוחלט "לשדר עסקים כרגיל", ההטעיה של נתניהו לפני החיסול

חצי שעה לפני הנאום של נתניהו באו"ם הגיע המידע המודיעיני, כשנתניהו עלה לנאום הוא ידע מה הולך לקרות

בישראל הוחלט "לשדר עסקים כרגיל", ההטעיה של נתניהו לפני החיסול
התמונה של נתניהו מאשר את הפעולה בלבנון. צולמה חצי שעה לפני נאומו באו"ם צילום: באדיבות המצלם

ההחלטה על התקיפה בדאחייה וחיסול נסראללה התקבלה ביום רביעי האחרון, אבל טיסת ראש הממשלה יצאה לניו יורק כרגיל, כהחלטה לשדר "עסקים כרגיל" כמעין הטעיה. בישראל חיכו למודיעין מדויק, ואתמול האישור הסופי הגיע.

אמש, אחרי החיסול, תועדו נתניהו ופמלייתו בקבלת שבת עם השגריר באו"ם דני דנון, הקונסול הכללי בניו יורק אופיר אקוניס. נתניהו אמר: "משפחות החטופים מייצגות כאן את הכמיהה והחלום של כולנו. זה יום חשוב בתולדות עם ישראל. אנחנו נאבקים על הקיום, אין פה שום הגזמה. האויבים שלנו חשבו שאנחנו קורי עכביש, כך אחד מהם נהג לומר (מתכוון לנסראללה). איזה קורי עכביש? יש פה גידי פלדה, גם של רצון וגם של עוצמה".

נתניהו המשיך, "עם ישראל חי, וכשהוא צריך הוא גם בועט. היום בעטנו כהוגן ולא רק היום. ואנחנו נמשיך. אנחנו רוצים להמשיך את נצח ישראל ואנחנו מחויבים לנצח ישראל. מקווה שתהיה שבת שקטה יחסית". על פי הדיווח של איתמר איכנר באתר ווינט, רעייתו, שרה, השיבה כי "הייתה צריכה להיות (שבת) אחרת", ונתניהו ענה לה: "בסדר, זה מה יש". 

עוד דווח, כי חצי שעה לפני הנאום של נתניהו באו"ם הגיע המידע המודיעיני המשמעותי, וכשנתניהו עלה לנאום הוא ידע מה הולך לקרות. הוא קיים התייעצות ביטחונית נוספת, קיבל פרטים על המבצע ואישר. התמונה שפורסמה מהחדר שלו במלון צולמה חצי שעה לפני נאומו באו"ם.

 

 

ראש הממשלה נתניהו מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון מבצע סדר חדש

art

 צבע אדום