מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

רעידת אדמה במזה"ת: כעת כל העיניים נשואות לאיראן

ישראל גרמה לרעידת אדמה במזה"ת, ועכשיו כל העיניים נשואות לאיראן וליכולות ההרתעה של ארה"ב באזור. במערב יש תקווה להפסקת אש, אך סינוואר לא משיב להצעות ויש אפילו הערכות שהוא מת במנהרות בעזה

רעידת אדמה במזה"ת: כעת כל העיניים נשואות לאיראן
חמינאי מצביע בבחירות לנשיאות איראן צילום: khamenei.ir

המהלך שגרם לרעידת אדמה במזרח התיכון: ישראל חיסלה את חסן נסראללה, ועכשיו העיניים נשואות אל עבר התגובה האיראנית וליכולות ההרתעה של ארה"ב שמקווה למנוע מלחמה אזורית.

איתמר אייכנר מדווח בווינט כי החיסול הנועז הוא בראש ובראשונה מהלך ישראלי מול המצב התקוע בעזה. סינוואר לא משיב להצעות ויש אפילו הערכות שהוא מת במנהרות בעזה, אם כי אין שום אינדיקציה מודיעינית בנושא. גם בצפון ישראל הבינה שאין דרך למצוא שום פתרון עם נסראללה שהמשיך לקשור בין עזה לזירת הצפון. התובנה הישראלית הייתה שהגיע הזמן להשתחרר ממלחמת ההתשה בדרום ולהעביר את מרכז הכובד לביצוע מהלכים משמעותיים בצפון.

על פי הדיווח, ישראל הלכה למהלך הזה ללא תיאום עם ארה"ב ובמובן מסוים אף מאחורי גבה. ישראל אמנם עדכנה את האמריקנים דקות לפני הפעולה בביירות – אבל ארה"ב הייתה בכלל מרוכזת בציר של המגעים להפסקת אש זמנית של שלושה שבועות בדרך לפתרון דיפלומטי.

הפעולה הישראלית הביכה את האמריקנים כי היא נוהלה מאדמת ארה"ב. נתניהו ישב בחדר המלון שלו כשניהל את ישיבת הקבינט הטלפוני בלילה שבין חמישי לשישי שהסמיכה את רה"מ ושר הביטחון להחליט על המבצע. לאחר מכן הוא קיים גם התייעצויות בטלפון האדום. אישור הפעולה מאדמת ארה"ב הפך למעשה את האמריקנים לשותפים במובן מסוים וגרם להם להתנער מהפעולה, ולהגיד שארה"ב לא הייתה שותפה ולא ידעה על כך דבר.

גורם ישראלי אמר בהקשר זה: "אם איראן וחיזבאללה יסלימו לישראל יש עוד מטרות רבות לתקוף בלבנון".

 

 

לבנון איראן מלחמת חרבות ברזל נסראללה מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום