מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

מכה לכלכלה: מוד'יס הורידה בחדות את דירוג האשראי של ישראל

חברת דירוג האשראי מודי'ס הורידה את דירוג האשראי של ישראל בפעם השנייה מאז פרוץ המלחמה. החשב הכללי הגיב: "החלטת חברת דירוג האשראי מוד'יס היא מוגזמת ובלתי מוצדקת"

מכה לכלכלה: מוד'יס הורידה בחדות את דירוג האשראי של ישראל
אילוסטרציה צילום: פיקסביי

חברת דירוג האשראי הבינלאומית מוד'יס הודיעה אמש (שישי) על הורדת דירוג האשראי של מדינת ישראל מרמה של A2 לרמה של Baa1 (מקביל לרמה של +BBB) עם תחזית שלילית.

בדו"ח חריף נגד הממשלה שפירסמה, מציינת החברה ש"לא ניראה שיש אסטרטגיית יציאה מהסכסוך הצבאי שתחזיר את רמת הוודאות והביטחון, שעליהם מסתמכים בסופו של דבר המשק וההשקעות העסקיות".

מומחי מודי'ס העריכו כי "הסכסוך והיעדר מסלול פתרון ברור, תורמים למתחים חברתיים גבוהים ולסיכונים עולים לסחר של ישראל".

החשב הכללי, יהלי רוטנברג, מסר בתגובה כי "החלטת חברת דירוג האשראי מוד'יס היא מוגזמת ובלתי מוצדקת. עוצמת פעולת הדירוג שננקטה לא מתיישבת עם הנתונים הפיסקליים והמאקרו-כלכליים של המשק הישראלי. ברור כי המלחמה בחזיתות השונות גובה מחירים מהמשק הישראלי, אך אין הצדקה להחלטת חברת הדירוג". 

עוד מסר: "מקביל, יש לנקוט בצעדים נחושים ומהירים לאישור תקציב מדינה לשנת 2025. התקציב חייב להוביל לבנייה מחדש של הרזרבות הפיסקליות, באמצעות שמירה על גירעון מרבי בשיעור של עד 4% מהתוצר וחזרה לתוואי ירידה ביחס החוב לתוצר. תקציב המדינה חייב לעודד מנועי צמיחה, השקעה בתשתיות, התייחסות לצרכים חברתיים ומענה לדרישות הביטחון של ישראל. ערב ראש השנה תשפ"ה אנו מציינים שנה לאירועים הקשים של 7 באוקטובר בגינם יצאה מדינת ישראל למלחמת חרבות ברזל. ישראל נמצאת בלחימה עזה בדרום לבנון במטרה להחזיר את השקט ואת תושבי הצפון לבתיהם. במקביל, המאמצים להשבת חטופינו נמשכים והלוואי ונראה אותם בבית במהרה. הכלכלה הישראלית חזקה, מגוונת, בעלת שווקים פיננסים עמוקים ונזילים. נדע להתמודד בהצלחה עם ההשלכות הכלכליות של המלחמה להחזרת הביטחון למדינה".

דירוג אשראי יהלי רוטנברג מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום