מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: סמוטריץ' ולוין התנגדו למבצע החיסול של נסראללה

אמש הודיעו גורמי ביטחון לנתניהו ולגלנט שיש הזדמנות לחסל את נסראללה, והם אישרו את הפעולה. על פי דיווח, סמוטריץ', לוין ואמסלם התנגדו לחיסול בדיון שהתקיים לפני נסיעת נתניהו לארה"ב, וסברו שיש להוציא אותה לפועל במועד אחר

דיווח: סמוטריץ' ולוין התנגדו למבצע החיסול של נסראללה
בצלאל סמוטריץ' צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקש לדחות את ההחלטה על חיסול מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה עד לחזרתו ארצה מניו יורק, שתוכננה ליום ראשון, כך דווח ב'הארץ'.

עוד דווח כי בישיבת הקבינט האחרונה שבה נידון הנושא, השרים בצלאל סמוטריץ', יריב לוין ודוד אמסלם התנגדו לחיסול ואילו שר הביטחון גלנט דחף להוציא אותה אל הפועל. נתניהו לא הביע עמדה ברורה.

בשיחות שערך טרם יציאתו לארה"ב, אמר נתניהו כי יחליט אם להוציא את ההתנקשות אל הפועל עם שובו לישראל. לבסוף, ראש הממשלה אישר את הפעולה כשהיה בארה"ב בשל הזדמנות מבצעית שנוצרה במהלך שהותו שם.

זאת, בניגוד לטענת גורמים בלשכתו כי הנסיעה היתה פעולת הסחה שנועדה לשדר לחיזבאללה "עסקים כרגיל" ולהסתיר את כוונותיה של ישראל.

בימים האחרונים קיימו נתניהו וגלנט דיונים עם בכירי מערכת הביטחון בנוגע לפעולת החיסול. מקורות שנכחו בדיונים אמרו כי גלנט לחץ לאשר את המבצע ולהוציא אותו לפועל, וכי נתניהו לא קיבל החלטה סופית בעניין.

יממה לפני התקיפה וקרוב להמראתו של נתניהו לארה"ב, נערך דיון טלפוני בהשתתפות חברי הקבינט המדיני-ביטחוני שבמהלכו הוסמכו נתניהו וגלנט לקבל את ההחלטה אם לבצע את ההתנקשות. לפי המקורות, אף שלא התבקשו לאשר את הפעולה, חברי הקבינט סמוטריץ' ולוין התנגדו לה. גם אמסלם, שאינו חבר קבינט אך מוזמן תדיר לדיוניו על ידי נתניהו, התנגד.

לדברי אחד המקורות, בין הנימוקים נגד החיסול היה הטיעון שיש לבצע אותה כחלק ממהלך יזום ונפרד, ולא כחלק מההסלמה בלבנון של הימים האחרונים. אתמול הודיעו גורמי הביטחון לנתניהו ולגלנט כי יש הזדמנות לחסל את נסראללה, וראש הממשלה ושר הביטחון אישרו את הפעולה.

חסן נסראללה חיזבאללה בנימין נתניהו יריב לוין בצלאל סמוטריץ' מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום