מבזקים +
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
כ"ה אלול התשפ"ד | 28.09.2024
תל אביב 26°c
באר שבע 24°c
חיפה 27°c
ירושלים 26°c
בית שמש 26°c
בני ברק 28°c
אשדוד 26°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הוציא לפועל אלפי פעולות טרור נגד ישראל: אלו היו חייו נסראללה

צה״ל חיסל את מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, חסן נסראללה | התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל | במשך 32 שנות כהונתו של המחבל חסן נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם

הוציא לפועל אלפי פעולות טרור נגד ישראל: אלו היו חייו נסראללה
שאטרסטוק צילום: נסראללה

צה"ל הודיע היום באופן רשמי חיסל אתמול את חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, ויחד איתו את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. 

מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בבירות. 

התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל.

במשך 32 שנות כהונתו של המחבל חסן נסראללה כמנהיג ארגון הטרור חיזבאללה, היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, ולתכנון והוצאה לפועל של אלפי פעולות טרור נגד מדינת ישראל וברחבי העולם. נסראללה היה מקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של החלטות אסטרטגיות-מערכתיות, ולעיתים גם החלטות טקטיות בארגון. 

ארגון הטרור חיזבאללה והעומד בראשו חסן נסראללה, הצטרפו בשמונה באוקטובר למלחמה נגד מדינת ישראל. מאז חיזבאללה המשיך את התקפותיו נגד אזרחי מדינת ישראל, וגרר את מדינת לבנון והאזור כולו להסלמה. 

בשנת 1976 כשהיה בן 16 נסע נסראללה לעיראק שם פגש את עבאס מוסוי שכיהן כמזכ״ל חיזבאללה, והצטרף לתנועה האסלאמית השיעית, אלדעוה, אשר רבים מחבריה הצטרפו לימים לחיזבאללה. בשנת 1982 פרש מארגון אמל, והקים יחד עם גורמים שיעים נוספים ובסיוע איראני, את ארגון הטרור חיזבאללה, בו זכה למעמד בכיר בגרעין המייסד. עד מהרה מונה לאחראי אזור הבקאע, בהיותו בן 22 בלבד.

בשנת 1985 מונה לסגן יושב ראש מועצת בירות, אחת משלוש הזרועות של הארגון באותה עת, והפך תוך זמן קצר לאחראי הארגוני והצבאי בעיר. בנוסף, שימש כחבר בלשכה המדינית של חיזבאללה. בשנת 1987 מינה לראש המועצה המבצעת ארגון, ומתוקף זאת לחבר המועצה במועצה העליונה של הארגון.

עם חיסולו של מנהיג חיזבאללה עבאס מוסוי, מונה נסראללה להחליפו, בגיל 32 בלבד, ומאז מכהן כמנהיג הארגון. במשך 32 שנות כהונתו של המחבל חסן נסראללה כמזכ״ל חיזבאללה, היה אחראי לרצח של אזרחים ישראליים וחיילים רבים, תכנון והוצאה של אלפי פעולות טרור, נגד אזרחים ישראליים ומכל העולם. שימש כמקבל ההחלטות המרכזי והמאשר הבלעדי של כל החלטה אסטרטגית- ערכתית, ולעיתים גם החל טות טקטיות בארגון.

חסן נסראללה מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום