מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

נתניהו באו"ם: "אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע"

נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם, כשנה לאחר טבח ה-7 באוקטובר ובשיאה של המערכה מול חיזבאללה. בנאומו צפוי נתניהו להתייחס להמשך הלחימה בלבנון, לאיום האיראני, לסוגיית החטופים ולניצחון של ישראל במלחמה

נתניהו באו"ם: "אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע"
נתניהו נואם בעצרת האו"ם צילום: אבי אוחיון /לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם כעת (שישי) בעצרת הכללית של האו"ם, כשנה לאחר טבח ה-7 באוקטובר ובשיאה של המערכה מול חיזבאללה.

ראש הממשלה פתח את נאומו ואמר: "מדינתי במלחמה על חייה. לא התכוונתי לבוא לכאן השנה, אבל אחרי ששמעתי את השקרים וההשמצות של רבים מהדוברים על הפודיום הזה - החלטתי לבוא ולהציג את העובדות. והנה האמת: ישראל רוצה שלום, משתוקקת לשלום, עשתה שלום - ותעשה שלום שוב".

"אבל", הוסיף נתניהו ואמר, "אנחנו מתמודדים עם אויבים פראיים, ואנו צריכים להגן על עצמנו - מול האויב הרצחני הזה". 

"הוא רוצה לא רק להשמיד אותנו, אלא את האנושות - ולהחזיר אותנו לעידן קודר של טרור. הקללה של התוקפנות של איראן, או הברכה של ההשלמה בין יהודים לערבים".

ראש הממשלה הוסיף: "הברכה הזו הייתה ריאלית בעבר באמצעות נורמליזציה בין ישראל לסעודיה, למעשה היא הייתה קרובה מתמיד. אבל אז באה הקללה של 7 באוקטובר. אלפי מחבלים, מגובים על ידי איראן, הגיעו על טנדרים ואופנועים - וביצעו מעשי זוועה. הם רצחו 1,200 איש, ערפו ראשים, שרפו תינוקות ומשפחות שלמות בחיים. זה הזכיר מראות מגרמניה הנאצית. הם חטפו 255 איש ממדינות רבות ולקחו אותם למרתפים של עזה".

מתוך השידור
נתניהו מציג מפות בנאומו באו"ם | מתוך השידור

ראש הממשלה הוסיף: "אני רוצה להבטיח שלא ננוח עד שכל החטופים יחזרו. לא נחסוך מאמץ ונשיב את כולם. הקללה החלה כשחמאס פלש לישראל, אך לא נגמרה שם. ישראל נאלצה להגן על עצמה בעוד שש חזיתות שמאורגנות על ידי איראן. באפריל איראן לראשונה תקפה ישירות את ישראל, וירתה מאות טילים וכטב"מים. יש לי מסר לאיראן - אם תתקפו אותנו אנחנו נתקוף אתכם. אין מקום באיראן שהזרוע הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע - וזה נכון לכל המזרח התיכון".

נתניהו שלף במהלך נאומו שתי מפות של המזרח התיכון, הראשונה עם "ברכה ושלום", והשנייה עם "קללה וטרור", ואמר: "תראו את המפה השנייה של הקללה של איראן, זרועותיה פגעו בנתיבי שיט, פגעו באומות מבפנים והפיצו סבל. מצד אחד יש ברכה ועתיד של תקווה - ומצד שני עתיד שחור של ייאוש. אם אתם חושבים שזו רק קללה לישראל - אתם צריכים לחשוב שוב. התוקפנות של איראן תגיע לכל מדינה במזרח התיכון ועוד מדינות בעולם המערבי. איראן רוצה להפיץ את המהפכה מעבר למזרח התיכון, לכן היא בונה טילים בליסטיים עם ראשי חץ גרעיניים - כדי לאיים על העולם כולו".

לדבריו, "מזה זמן רב העולם עוצם עין מול התוקפנות החיצונית והפנימית - והיא צריכה להיגמר עכשיו", הדגיש נתניהו, שקרא לאו"ם להחזיר את הסנקציות נגד איראן כדי שלא תגיע לנשק גרעיני. "אסור לנו לאפשר לאיראן להגיע לנשק גרעיני. ישראל תעשה כל שביכולתה כדי שזה לא יקרה".

ראש הממשלה פנה ושאל את הנוכחים באולם "איזה מפה תעצב את העתיד? הברכה לאזור ולעולם - או הקללה שאיראן והפרוקסי שלה מפיצות עם טרור וכאוס? ישראל קיבלה החלטה לקדם את הברכה. אנו בונים שותפות לשלום עם שכנותינו".

ראש הממשלה התייחס למלחמה בעזה ואמר: "מזה שנה החיילים האמיצים של צה"ל מוחצים את חמאס. המבצע הצבאי השמיד כמעט את כל הגדודים, אנחנו ממוקדים בחיסול היכולות האחרונות של חמאס. אבל נשארנו ממוקדים במשימה הקדושה שלנו - להחזיר את החטופים הביתה". 

הוא העביר מסר נוסף לעולם כולו ואמר: "אנחנו מנצחים". בקהל נשמעו תשואות רבות.

למרות הלחימה ברצועת עזה, הבהיר נתניהו "לטרוריסטים עדיין יש יכולת שליטה על עזה, על ידי גניבת האוכל שאפשרנו לסוכנויות הבינלאומיות להכניס. חמאס גונב הכול - ואז מעלה המחירים. ממלאים את כרסם ואז ממלאים הכיסים בכסף שסחטו מעמם, ככה הם נשארים בשלטון. גם זה צריך להסתיים ואנו עובדים להביא את זה לסיום". לדבריו, "אם חמאס יישאר בשלטון, הוא יתחמש מחדש - ויתקוף את ישראל שוב ושוב כפי שהבטיח. לכן חמאס צריך ללכת.
"אלה שאמרו חמאס צריך להישאר, תארו לכם שהיו מאפשרים לנאצים לבנות מחדש את גרמניה. זה מגוחך, זה לא קרה אז וזה לא יקרה עכשיו".

על סוגיית היום שאחרי אמר: "לא נסכים למעורבות של חמאס ב'יום שאחרי'. אנו מוכנים לעבוד עם שותפים ולאפשר ממשל אזרחי בעזה שמאמין בדו קיום ושלום".

על החטופים שעדיין מוחזקים כלל ידי מחבלי החמאס אמר, "תשחררו אותם. מי שחי יש להחזירו - ומי שרצחתם בברוטליות יש להחזיר למשפחות שלהם. למשפחות מגיע מקום שבו יוכלו להתאבל ולזכור".

ראש הממשלה הבהיר כי המלחמה יכולה להסתיים כאן ועכשיו. לדבריו, "כל מה שצריך לקרות זה שחמאס ייכנע, יניח את הנשק - וישחרר את כל הנשק. אבל אם הם לא - אנחנו נילחם עד שנגיע לניצחון מוחלט. אין לכך תחליף". 

ראש הממשלה התייחס להסלמה מול ארגון הטרור חיזבאללה וקרא להביס את הארגון. "חיזבאללה הוא ארגון טרור - שרצח אזרחים אמריקנים, צרפתים ועוד לאומים. לא ננוח עד שהתושבים יוכלו לחזור בשלום לבתיהם, לא נאפשר לחיזבאללה לשבת על הגבול ולתכנן עוד 7 באוקטובר.

לישראל אין ברירה - ויש לה כל זכות להסיר את האיום ולאפשר לתושבים לחזור לבתיהם. זה בדיוק מה שאנו עושים. צה"ל חיסל חלק ניכר מהרקטות של חיזבאללה - שנבנו במימון איראן. חיסלנו מפקדים שאחראים לרצח ישראלים, אמריקנים וצרפתים, ואז חיסלנו את המחליף, ואת המחליף של המחליף. נמשיך בתקיפות - עד שנשיג את כל היעדים שלנו".

לדבריו, "אנו מחוייבים להסיר את הטרור שמאיים על כל האנושות - אבל כדי להבין הברכות של המזרח התיכון צריך להמשיך בהסכמי אברהם, ולהשיג הסכם שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה".

עוד אמר ראש הממשלה: "לישראל אין ברירה - ויש לה כל זכות להסיר את האיום ולאפשר לתושבים לחזור לבתיהם. זה בדיוק מה שאנו עושים. צה"ל חיסל חלק ניכר מהרקטות של חיזבאללה - שנבנו במימון איראן. חיסלנו מפקדים שאחראים לרצח ישראלים, אמריקנים וצרפתים, ואז חיסלנו את המחליף, ואת המחליף של המחליף. נמשיך בתקיפות - עד שנשיג את כל היעדים שלנו".

לדבריו, "אנו מחויבים להסיר את הטרור שמאיים על כל האנושות - אבל כדי להבין הברכות של המזרח התיכון צריך להמשיך בהסכמי אברהם, ולהשיג הסכם שלום היסטורי בין ישראל לסעודיה".

לסיום ראש הממשלה תקף את הגינויים באו"ם לישראל ואמר: "הכמות שלהם - לא דומה לשום דבר אחר שהאו"ם מגנה. זה מגוחך, זה בדיחה וזו צביעות".

ראש הממשלה אמר בעברית "נצח ישראל לא ישקר", ובאולם נשמעו קריאות "עם ישראל חי" לצד תשואות והוסיף: "לאנשים בישראל ולחיילים של ישראל אני אומר: תהיו חזקים, חיזקו ואימצו - ואל תיראו מפניהם כי ה' אלוקיך הוא הולך עמך. עם ישראל חי, האנשים של ישראל חיים, היום, מחר - ולנצח".

שעת הנאום הייתה אמורה להיות באופן רשמי הלילה ב-01:00, שעה שנחשבת ליותר אטקרטיבית עבור הצופים בארצות הברית ובמדינות אחרות, אך פחות עבור הישראליים.

בסביבתו של ראש הממשלה הגישו בקשה לדחות את הנאום לשעה 16:00 היום - שעה נוחה עבור הישראליים אך פחות אצל הצופים האמריקניים, אצלם תהיה השעה 09:00 בבוקר.

ראש הממשלה אמר אמש עם הגעתו לניו יורק: "אני פה לביקור חשוב באו"ם - יחד עם משפחות החטופים שאנחנו לא שוכחים אותם לרגע והמשלחת הישראלית - כדי להביא את דברה של ישראל לעולם. זה תמיד חשוב, וזה חשוב במיוחד ברגע הזה. 

במהלך הטיסה אני נתתי אישור לסיכול ראש יחידת הכטב"מים, ולדברים אחרים - והוא סוכל. המדיניות שלי, המדיניות שלנו, ברורה: אנחנו ממשיכים להכות בחיזבאללה בכל הכוח. אנחנו לא נפסיק עד שנשיג את כל יעדינו, ובראשם החזרת תושבי הצפון בביטחה לבתיהם. זו המדיניות - ושאף אחד לא יטעה בה".

בנימין נתניהו העצרת הכללית של האו"ם מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון חיזבאללה לבנון חמאס

art

 צבע אדום