מבזקים +
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 29°c
באר שבע 29°c
חיפה 29°c
ירושלים 29°c
בית שמש 29°c
בני ברק 29°c
אשדוד 29°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

איראן שיגרה שליחים להרגיע את חיזבאללה: "לא נטשנו אתכם"

טהראן נאלצה לשלוח שליחים לביירות כדי להפיג את החששות שהיא נטשה את חיזבאללה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא. בכיר איראני: "טהראן שמה כעת כמה נושאים חשובים בצד, לטובת נושאים דחופים יותר"

איראן שיגרה שליחים להרגיע את חיזבאללה: "לא נטשנו אתכם"
הלווית מחבל חיזבאללה צילום: חיזבאללה

לאור ההצהרות האיראניות כי הם אינם רוצים להרחיב את הסכסוך במזרח התיכון למרות המכות החזקות שספג חיזבאללה בימים האחרונים, בקרב חיזבאללה שנחשבת לאחת הזרועות החזקות שלה באזור יש חשש שאיראן הזניחה את הארגון. 

איראן מיהרה להרגיע את חיזבאללה לאחר פאניקה ודאגה בקרב שורות הארגון, בגין הצהרות איפוק איראניות בכל הנוגע לישראל, כך דיווח ערוץ אל ערביה. טהראן נאלצה לשלוח שליחים לביירות כדי להפיג את החששות שהיא נטשה את חיזבאללה, כך על פי אנשים שמכירים את הנושא.

בכיר איראני שמכיר את המצב אמר ל"פייננשל טיימס" כי טהראן פועלת "להפיג את חששות חיזבאללה", והדגיש כי החלטתה שלא לתמוך בחיזבאללה משרתת מטרות ספציפיות לטווח קצר.

המקור המקורב הוסיף: "אנו עדים לשינוי בטקטיקה ולא שינוי באסטרטגיה הבסיסית שלנו לעבר ציר ההתנגדות", כלשונו. הוא ציין כי "טהראן שמה כעת כמה נושאים חשובים בצד, לטובת נושאים דחופים יותר", והוסיף: "זה המחיר שאתה משלם כשאתה משנה את סגנון הקרב שלך".

אנשי חיזבאללה חשים תחושה מרה של נטישה מצד איראן. והם תוהים, "מדוע האיראנים לא עושים יותר כדי לעזור לנו?", מחמוד, אחד מתומכי הארגון אמר לרשת אל ערביה: "אנחנו אחים כשהם צריכים אותנו, אבל איפה הם כשאנחנו צריכים אותם?"

בנוסף, מקורב לפלגים החמושים פרו איראניים הודה שאיראן נמצאת ב"מצב קשה", ואמר כי חוסר הרצון שלה להתערב כדי לתמוך בחיזבאללה נותן לישראל מקום "לחצות את הגבולות"

חיזבאללה מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל איראן

art

 צבע אדום