מבזקים +
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 30°c
באר שבע 33°c
חיפה 29°c
ירושלים 30°c
בית שמש 30°c
בני ברק 31°c
אשדוד 30°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

צוללת גרעינית סינית טבעה: בבייג'ין מסתירים את הפרטים

במערב מעריכים כי צוללת גרעינית חדשה של סין טבעה. הצוללת מסוג "ז'ו" טבעה כשעגנה בנמל סיני. בארצות הברית דווח כי סין ניסתה להסתיר את התקרית. המאמצים של סין להתחרות עם ארה"ב בצוללות, נפגעו עקב הטביעה

צוללת גרעינית סינית טבעה: בבייג'ין מסתירים את הפרטים
אילוסטרציה צילום: דובר צה"ל

הצוללת הגרעינית החדישה ביותר של סין טבעה לפני כמה חודשים ובסין ניסו להסתיר את האירוע. כך מסרו שני מקורות אמריקנים לרשת CNN.

על פי הדיווח, מדובר בצוללת חדישה מסוג "ז'ו" ועל פי הערכות בארצות הברית הצוללת טבעה מסיבה לא ברורה כשעגנה במזח.

סין לא מדדה רמת הקרינה באזור בו טבעה הצוללת והצבא הסיני לא הודיע על כל התרחשות חריגה באזור. גורם אמריקני אמר כי הדבר מעלה שאלות בנוגע לכשירות והיכולת של צבא סין בסוגיית הנוגעות לגרעין, כך דיווח ה'גארדיאן' הבריטי.

קצין בצי האמריקני אמר לעיתון הבריטי: "האם אפשר לדמיין מצב בו צוללת אמריקנית טובעת בסן דייגו והממשלה משתיקה את האירוע הזה? בנוסף לשאלות הברורות בנוגע לאיכות הציוד עולות גם תהיות בנוגע לאחריות הפנימית של התעשייה הביטחונית הסינית. ידוע שאלו גופים שנגועים בשחיתות".

עוד דווח, כי המאמצים של סין להשיג שוויון צבאי ימי עם ארה"ב ספגו מכה קשה לאחר שהצוללת הגרעינית החדישה ביותר שלה טבעה ברציף, כך אישרו גורמים אמריקאים.

התקרית אירעה במאי או יוני השנה במספנת ווצ'אנג ליד ווהאן - אותה עיר שבה משערים כי החלה מגיפת הקורונה - והתגלה, הודות לתמונות לוויין, למרות מאמציהם של הרשויות הקומוניסטיות במדינה להעלים את המקרה.

דובר שגרירות סין בוושינגטון אמר שאין להם מידע לספק. "איננו מכירים את המצב שדווח, וכרגע אין לנו מידע לספק", אמר הדובר לרויטרס.

סין ארצות הברית צוללת

art

 צבע אדום