מבזקים +
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 28°c
באר שבע 30°c
חיפה 28°c
ירושלים 28°c
בית שמש 28°c
בני ברק 35°c
אשדוד 28°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

דיווח: כך ישראל הסתירה חומרי נפץ בתוך סוללות הביפרים

ישראל הסתירה חומרי נפץ בתוך סוללות של מכשירי הביפרים שנמכרו לחיזבאללה, כך אומרים גורמים בלבנון. האופן שבו חומר הנפץ הוחבא בתוך סוללות הביפרים היה כל כך מתוחכם עד שלא ניתן היה לזהות אותו

דיווח: כך ישראל הסתירה חומרי נפץ בתוך סוללות הביפרים
מתקפת הביפרים על חיזבאללה צילום: שאטרסטוק

ישראל ביצעה את התקפת הביפרים שהחזיקו פעילי חיזבאללה על ידי הסתרת חומרי נפץ בתוך סוללות הביפרים שהוכנסו ללבנון, כך לפי שני גורמי ביטחון לבנוניים בכירים, שאמרו ל-CNN כי הטכנולוגיה כל כך מתקדמת עד שלא ניתן היה לזהות אותה כמעט.

גורמי ביטחון לבנוניים צפו בסדרה של פיצוצים מבוקרים של כמה מהביפרים, הביפרים ששימשו לפיצוצים מבוקרים היו כבויים בזמן התקיפה ב-17 בספטמבר, מה שאומר שהם לא קיבלו את ההודעה שגרמה להתפוצצות המכשירים שנפגעו. אותם גורמי ביטחון צפו בפיצוצים המבוקרים.

אלפי ביפרים התפוצצו אצל אנשי חיזבאללה בשבוע שעבר, כולל מכשירי קשר יום לאחר מכן. בסך הכל, הפיצוצים גרמו להרוגים רבים ולאלפי פצועים כולל מאות מחבלים שהתעוורו.

אחד ממקורות הביטחון הלבנוניים אמר ל-CNN שהאופן שבו חומר הנפץ הוחבא בתוך סוללות הביפרים היה כל כך מתוחכם עד שלא ניתן היה לזהות אותו, אך לא פירט איזה סוג של בדיקות המכשירים עברו לפני שהם נכנסו ללבנון.

הגורם הביטחוני הבכיר השני אמר כי הוא בדק את אחד מהביפרים שנפגעו וראה גם את הפיצוץ המבוקר. הוא אמר ל-CNN שהחומר הנפץ היה מובנה בתוך סוללת הביפר וכמעט בלתי ניתן לזיהוי. הוא הוסיף כי מעולם לא ראה דבר כזה.

ה"ניו יורק טיימס" דיווח בשבוע שעבר, כי ישראל הקימה לפחות שלוש חברות קש כדי להסוות את זהותם של מי שמכרו את הביפרים, המוכרים היו לכאורה אנשי מודיעין ישראלים.

מתקפת הביפרים חיזבאללה מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום