מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גורם בפיקוד דרום: כמעט כל תחקיר שצה"ל מתחקר - רחוק שנות אור מהאמת

גורם בפיקוד דרום שהעיד בוועדת החקירה האזרחית האשים את צה"ל ותקף את התחקירים שלו: "התחקירים מונעים מאסטרטגיה של שמירה האחד על השני"

גורם בפיקוד דרום: כמעט כל תחקיר שצה"ל מתחקר - רחוק שנות אור מהאמת
הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב וסיור בעזה צילום: דובר צה"ל

נ', גורם בפיקוד דרום, העיד היום בפני ועדת החקירה האזרחית. עדותו הייתה סגורה לתקשורת, ומהלכה הוא תקף את התחקירים של צה"ל: "כמעט כל תחקיר שצה״ל מתחקר - רחוק שנות אור מהאמת". 

על תפקוד חיל האוויר בשבעה באוקטובר אמר הגורם: "לקח למחבלים בין דקה וארבעים שניות לדקה וחמישים שניות כדי להגיע לבסיס נחל עוז להתחיל את הטבח ולכבוש אותו. לא היה מספיק זמן לאף אחד במפקדת החטיבה הצפונית לזמן את חיל האוויר על בסיס הכרזת התצפיתניות". 

בעניין תחקירי צה"ל אמר: "כמעט כל תחקיר שצה״ל הירוק מתחקר, בכוונה אני אומר ירוק ולא לדוגמה חיל אוויר, יש מרחק שנות אור ממנו ולאמת. הכל שם מונע מאסטרטגיה של שמירה האחד על השני. בגלל העבודה שלי יצא שהפכתי למומחה בתחקור תחקירים. כשמגישים לי תחקיר אני מחפש את השמות של המשתתפים בתחקיר". 

"אחד מהם הוא אל״מ שהרצי מינה להיות ראש הועדת חקירה, אבל האל״מ הזה היה אמור לקבל קידום מהרצי הלוי, אז איך הוא יכול לתחקר את תפקוד המפקדים? יש פה ניגוד עניינים מובהק. בתחקיר נוסף, בחרו שלא לתחקר אותי. שאלתי מדוע, התשובה השאירה אותי בפה פעור: ענו לי: "היינו חייבים לשמור על האלוף, ואם היינו שואלים אותך שאלות לא היינו מצליחים לשמור על האלוף ועל הפיקוד". 

הגורם בפיקוד דרום המשיך: "הכי כואב לי שהמשפחות מרוסקות, וצריך להגיד להן את האמת, ולא אומרים להן את האמת. זה יותר רע ממה שאני אומר, הרבה יותר רע. בדיוק כמו בסיפור מחדל התצפיתניות – אני יכול להגיד בפה מלא: לא אומרים למשפחות את האמת".

פיקוד דרום מלחמת חרבות ברזל תחקיר

art

 צבע אדום