מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

גנץ לנשיא גרמניה: "מחויבים להעצים את המתקפה על מדינת לבנון"

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, החל ביקור בזק שלו בגרמניה ונועד עם נשיא גרמניה. גנץ: "מדינת ישראל מחויבת להעצים את המתקפה על מדינת לבנון שנושאת באחריות לנעשה משטחה"

גנץ לנשיא גרמניה: "מחויבים להעצים את המתקפה על מדינת לבנון"
גנץ עם נשיא גרמניה צילום: באדיבות המצלם

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, החל היום (חמישי) בביקור הבזק שלו בגרמניה, וסיים בשעה זו את פגישתו עם נשיא גרמניה פרנק וולטר שטיינמאייר, זאת בהמשך לפגישה שקיים מוקדם יותר עם קנצלר גרמניה אולף שולץ. 

בפגישתם, הודה גנץ לקנצלר שולץ על התמיכה בישראל לאורך השנה האחרונה, מול המתקפה הנפשעת ב-7.10, ועל המאמצים של גרמניה לקדם את השבתם של החטופים.  

לצד זאת, הדגיש גנץ את החשיבות להסיר חסמים ועיכובים מאספקת מערכות לחימה שמדינת ישראל זקוקה להן כדי להגן על עצמה מול מתקפה רב זירתית, שמתקיימת מולה כבר שנה בתמיכת הציר האיראני כולו.

גנץ ציין בפני הקנצלר, כי מדינת ישראל ניסתה כל נתיב דיפלומטי אפשרי במשך 11 חודשים, כדי להפסיק את הירי על יישוביה בצפון הארץ שהביא לעקירה של עשרות אלפי אנשים מבתיהם ולמותם ופציעתם של רבים, בהם 12 ילדים בטבח במג'ד אל-שמס.

גנץ הדגיש בנוסף כי לאור הכישלון הדיפלומטי ביישום החלטה 1701, מדינת ישראל מחויבת להעצים את המתקפה על מדינת לבנון שנושאת באחריות לנעשה משטחה, לפרק את התשתיות הצבאיות של חיזבאללה, ולהביא להסכם חדש בר קיימא שירחיק את חיזבאללה מגבול ישראל וכי בכל הסכם עתידי, ישראל תידרש לאכוף ולהגיב בעוצמה על כל הפרה שלו.

בפגישותיו קרא גנץ לפעול בכל האפיקים כדי ללחוץ על מדינת לבנון ועל איראן שהיא הגורם המרכזי שמממן והמחמש של חיזבאללה וחמאס. וציין כי הגברת הלחץ הבינלאומי תשפיע גם על היכולת לקדם את השבתם של החטופים, שנמצאים כבר קרוב לשנה בשבי חמאס, וכולנו מתפללים ופועלים כל העת למען שובם הביתה.

עוד במהלך היום נפגש גנץ עם יו"ר האופוזיציה פרידריך מרץ ועם היועץ לביטחון לאומי ג׳אנס פלונטר.

בני גנץ גרמניה לבנון חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום