מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לא עוד "הגדה המערבית", אלא "יהודה ושומרון"

שבועיים לאחר פגישתו של יוסי דגן ראש מועצת שומרון עם ראש עיריית סאני איילס במיאמי, העבירה ראשת העיר החלטה היסטורית בעיר הקובעת כי "שומרון" הוא השם הרשמי מעתה לאיזור ולא "הגדה המערבית". דגן: "החלטה היסטורית וחשובה - מצפן וכיוון לכל מי שלא מוכן לרמוס את ההיסטוריה בשקרים"

לא עוד "הגדה המערבית", אלא "יהודה ושומרון"
מבט על יו"ש צילום: גילי יערי, פלאש 90

החלטה היסטורית במיאמי - "הגדה המערבית" - Out, "שומרון" In. לפני כשבועיים ביקר ראש מועצת שומרון יוסי דגן בארה"ב, שם התחבר לעבודה משותפת עם חברי קונגרס לטובת ההתיישבות.  בין המהלכים שנרקמו הוחלט לקדם החלטה לשינוי השם הרשמי של אזור יהודה ושומרון, כך שייקרא במסמכים הרשמיים של ארצות הברית "יהודה ושומרון" ולא "הגדה המערבית". 

הראשונה לאמץ את המהלך - ראשת העיר סאני איילס, לריסה סווצ'ין במדינת פלורידה, אשר לאחר פגישתה עם דגן, לא המתינה להעברת החוק בקונגרס, ומיהרה והעבירה החלטה במועצת העיר, שהאיזור המכונה "גדה המערבית" יקרא מעתה במסמכי העיר: "יהודה ושומרון". בהחלטה נכתב בין השאר: "שומרון" הוא השם ההיסטורי, המקראי, והנכון של האזור".

בנוסף, ההצעה תאסור על העיר סאני איילס ביץ' ליצור קשרי עיר אחות כלשהם עם ערים שאמונותיהן ומעשיהן הרשמיים אינם מתיישבים עם תמיכתה המבוססת של העיר בישראל ובגבולותיה הטריטוריאליים ההיסטוריים והתנ"כיים, ועם ערים הממוקמות בתוך מדינות התומכות או נותנות חסות לטרור או שמכירים רשמית ובכך מעניקים לגיטימציה למדינות או טריטוריות טרור הנשלטות על ידי ארגוני טרור, כגון: ספרד, נורבגיה ואירלנד. 

כאמור, ראשת העיר סני אייליס קיבלה את ההחלטה, לאחר שקיימה פגישה עם ראש מועצת שומרון במיאמי. במהלך הפגישה הסביר דגן לראשת העיר את חשיבות ההכרה בשם המקראי הנכון ואת הנסיונות למעשה להציג את ישראל ככובשת ביו"ש ע"י הסתרת השם התנכ"י הנכון של המקום המצביע בבירור על הקשר בין עם ישראל לאיזור יו"ש ועל כך שהם התושבים המקוריים של המקום והוגלו ממנו בכח. 

ראשת העיר סאני איילס ביץ', לריסה סווצ'ין, הסבירה את ההחלטה: "הגיע הזמן שנתאים את עצמנו לאמת. השם ההיסטורי של האזור הזה הוא "יהודה ושומרון", ולא הגדה המערבית. קריאתו בשמו האמיתי אינה רק מדויקת; מדובר בכיבוד הקשר ההיסטורי והמקראי של העם היהודי לארץ.

ההחלטה הזו משקפת את הסולידריות בין תושבי סאני איילס (פלורידה) לישראל. היא מדגימה את ההבנה העמוקה וההכרה שלנו בשורשים ההיסטוריים של ישראל, שמהדהדים בחוזקה בקהילה שלנו.

עמידה למען האמת אינה רק מעשה עוצמתי, אלא יש לה גם אפקט גלים. כאשר מקום אחד בוחר לדבר את האמת באומץ, הוא מעורר אחרים לעשות זאת גם כן, ויוצר גל של יושרה ואומץ. ההחלטה היא יותר מהצהרה – היא זרז לאחרים לאמץ את הדיוק ההיסטורי ואמירת האמת ללא פחד".

יוסי דגן, ראש מועצת שומרון הודה לראשת העיר על ההחלטה החשובה ואמר: "זו החלטה היסטורית וחשובה שצריכה להיות מצפן וכיוון לכל מי שההיסטוריה האנושית חשובה לו, ולא מוכן לרמיסת האמת. המילים 'הגדה המערבית' טומנים בתוכם שקר ארוך שנים המנסה להציג תמונה כאילו יהודה ושומרון היא שטח כבוש, בעוד שבפועל מדובר בערש התנ"ך ובלב ליבו של העם היהודי. שם התקיימו אירועים מכוננים בתולדות עמנו - ועמדו משכן שילה, ארמונות מלכי ישראל. כאן דרך לראשונה אברהם ראש האומה, כאן הוקם מזבח יהושע בן נון, כאן קבר יוסף, מערת המכפלה, קבר רחל, ועוד ועוד אתרים היסטוריים שטביעות רגליו של העם היהודי נמצאים בכולו. אני מודה לראשת העיר סאני איילס ביץ', לריסה סווצ'ין, שבאומץ ובאופן חלוצי היא הראשונה לקבל את ההחלטה הזאת, שאני בטוח שתשטוף את כל העולם המערבי. שרואה עצמו כלוחם אמת וצדק".

יוסי דגן יהודה ושומרון מיאמי

art

 צבע אדום