מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

טלטלה בנהריה: המקווה נסגר על מנעול ובריח

נהריה, אשר סובלת משגרת מלחמה, חווה כעת קושי מאתגר נוסף: המקווה אשר שימש רבבות בשכונה המרכזית, נסגר בשל ליקויים שהתגלו • בעצה אחת עם גדולי הרבנים, הקימה עמותת 'טהרת המשפחה' מיזם לבניית מקווה מרווח וחדשני, אשר התורמים לו יזכו ששמם יוזכר על ציון הגר"ח קנייבסקי על ידי הגר"ש גלאי שליט"א • "לדאוג לטהרת ישראל, זו זכות עצומה אשר תטהר אותנו מהחטאים"

טלטלה בנהריה: המקווה נסגר על מנעול ובריח
מקווה. אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/FLASH90

נהריה, העיר הצפונית הנתונה תחת איום בטחוני מתמשך מאז תחילת המערכה בצפון, מתמודדת כעת עם סגירתו של המקווה המרכזי ששירת את שכונת "נהריה הירוקה". הסגירה נבעה מליקויים חמורים שהתגלו במבנה ובמערכות המקווה, אשר התיישנו עד כדי כך שלא נותרה ברירה אלא לסגור את המתחם על מנעול ובריח.

עמותת 'טהרת המשפחה', בהתייעצות עם גדולי הרבנים, נענתה לאתגר והחליטה להקים מיזם מיוחד לבניית מקווה חדש, מרווח וחדשני. המיזם נועד לא רק לפתור את הבעיה המיידית, אלא גם לספק מענה ארוך טווח לצרכי הקהילה בתחום חשוב זה.

לחצו כאן ותקחו חלק בטהרת ישראל>>>

טהרת המשפחה
הגר"ש גלאי. נעתר לבקשה לעלות לקבר | טהרת המשפחה


טהרה מהחטאים

נשיא טהרת המשפחה הגר"מ אויערבאך יצא מגדרו למען פרויקט הטהרה וציין כי "לדאוג לטהרת ישראל, זו זכות עצומה אשר ללא ספק תטהר אותנו מהחטאים". עוד הוסיף כי המקווה החדש יכלול גם חדר ממוגן, שיספק ביטחון נוסף למשתמשים בעת אזעקות.

הגאון רבי יצחק זילברשטיין שליט"א הדגיש את חשיבות המיזם: "חיזוק הטהרה יביא שמירה לכל הצפון". דברים דומים נשמעו מפי הגאון רבי משה שטרנבוך שליט"א, אשר קרא "להאיץ את הבנייה" נוכח המצב הביטחוני והרוחני המורכב. הגר"ש גלאי נעתר לבקשת טהרת המשפחה וביום הילולת מרן הגר"ח קנייבסקי זצוק"ל הוא יעלה לציון הקדוש ויזכיר בפרטות כל שם שיקח חלק במיזם הטהרה הגדול והוסיף כי "השותפות היא בעיקר עזרה לעצמנו".

היוזמה זוכה כאמור לתמיכה רחבה מצד רבנים וקהל רב שחש צורך להיות שותף לה, אך עדיין נדרש מימון משמעותי להשלמתה. טהרת המשפחה פונה לציבור בבקשה לתמיכה ושותפות במיזם חשוב זה, אשר יהווה לא רק פתרון לבעיה מקומית, אלא גם כאמצעי רוחני להגנה על העיר והאזור כולו ויעניק לכלל השותפים זכות לדאוג לטהרת ישראל. זכות אשר תעמוד לצידם בימי הדין הקרבים ותהווה סנגור בימים גורליים אלו.

לחצו כאן ותקחו חלק בטהרת ישראל>>>
 

מקווה בנהריה טהרת המשפחה

art

 צבע אדום