מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפסקת אש? "הפירות הבאושים של עולם מערבי וצבוע"

פרופ' עוזי רבי תקף את הממשל על רקע חתירתו להסדר בין ישראל לחיזבאללה: "במקום שיסתכלו על הארגון ויבינו שצריך לתלוש אותו משם - מביאים הסכמים"

הפסקת אש? "הפירות הבאושים של עולם מערבי וצבוע"
בנימין נתניהו וג'ו ביידן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

על רקע עליית המדרגה מול חיזבאללה במהלך השבוע, עולה השאלה כמה זמן יימשכו חילופי המהלומות, והאם מדינת ישראל מתקרבת להפסקת אש או דווקא לתמרון קרקעי בשטח לבנון. פרופ' עוזי רבי, חוקר בכיר במרכז דיין, הביע את דעתו על ההתנהלות הישראלית מול חיזבאללה. 

"נסראללה הוא כבר לא כל כך השותף המרכזי בדיונים על הדברים האלה", אמר. "בואו נזכור שמאז השבוע האחרון, מי שיושב על ההגאים של ההחלטות מהסוג הזה הם אנשים שהם יותר ממשמרות המהפכה באיראן. כמו שאנחנו יודעים, האיראנים הם האנשים הכי מתוחכמים בעולם וגם הכי זדוניים. הם ראו את הקפיצה של המערב החופשי, הם מבינים שהוא להוט לעצור כאן את הדברים גם מתוך חשש שלא תהיה פה מלחמה אזורית. המשמעות היא שישראל הצליחה בעשרת הימים האחרונים, אחרי 24 שנים של שיתוק, לעשות סוף סוף משהו מחוץ לקופסה. זה נורא מעניין שברגע שישראל איכשהו מתרוממת כל העולם קם ומנסה לעצור זאת. אי אפשר להתעלם ממראות מאוד כאוטיים בלבנון, אנשים עקורים נעים מצב לצד". 

"ישראל חייבת לעמוד איתן ולנצל את המומנטום הנדיר שבידיה"

בהמשך תקף את התנהלות הממשל האמריקני בנדון וטען: "ארה"ב, מנהיגת העולם החופשי, עם כל הפסקות האש וההסכמים שלא שווים את הנייר שהם חתומים עליו, ארה"ב מנציחה את המחלות הכרוניות של המזרח התיכון עם כל ההסכמים האלה. במקום שהיא תביט נכוחה, תסתכל על חיזבאללה, הארגון שרצח הכי הרבה אמריקנים עד 11 בספטמבר, ותבין שצריך לתלוש אותו משם כדי לתקן את המציאות, היא מביאה לכאורה הסכמים. ישראל חייבת לעמוד איתן ולנצל את המומנטום הנדיר שיש בידיה כדי אולי אחת ולתמיד לעשות את הדברים לטובת עצמה". 

"בסוף תהיה הסדרה, צריך להביא אותה עם קלפי מיקוח שיש בהם שיניים כדי לכפות הפסקת אש על פי התנאים של ישראל", הבהיר פרופ' רבי. "אם עוד פעם באים שועי עולם ומספרים לנו את הסיפור של הפסקת אש שאחריה חיזבאללה, חמאס והחבורה הזו רק מתחזקת עוד פעם, אנחנו אוכלים את הפירות הבאושים של עולם מערבי וצבוע שלא יודע להבדיל בין טוב לרע. ישראל סוף סוף עובדת בצורה לא צפויה מבחינתו של נסראללה. חיסול של ראש ארגון כזה לא מבטיח בסופו של יום שהדברים ייפתרו. נסראללה הגיע בסופו של דבר למקום כזה שבו עם חיסולו בהחלט נפנה את הדרך לדברים שיש בהם התפתחויות. צריך לחכך ארגון טרור עם כל מה שמסביבו, לזרוע חוסר אמון וספקנות בכל מצב, וספקות ביחסים האמביוולנטיים בינו לבין איראן". 

חיזבאללה פרופסור עוזי רבי לבנון ארה"ב

art

 צבע אדום