מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סוכל פיגוע מטען וירי כנגד מתפללים בציון רבי חנינא בן דוסא בגליל

שב״כ ומשטרת ישראל סיכלו פיגוע מטען וירי שתכנן תושב הגליל בסיוע שוהים בלתי חוקיים מאיו״ש. בחקירתו בשב״כ ובימ״ר צפון עלה כי תכנן פיגוע משולב של פיצוץ מטעני חבלה ולאחר מכן ירי כנגד יהודים המגיעים לפקוד מקום קדוש באזור הגליל

סוכל פיגוע מטען וירי כנגד מתפללים בציון רבי חנינא בן דוסא בגליל
תפילה בהילולת ר' חנינא בן דוסא צילום: באדיבות חנינא בני

​​​​​​​הותר לפרסום כי בפעילות משולבת של שירות הביטחון הכללי וימ״ר צפון במשטרת ישראל נעצר לחקירה ב-12/08/2024 באסל עבאהרה, בן 23, תושב עראבה שבגליל.

בחקירתו בשב״כ ובימ״ר צפון עלה כי תכנן פיגוע משולב של פיצוץ מטעני חבלה ולאחר מכן ירי כנגד יהודים המגיעים לפקוד מקום קדוש באזור הגליל. ל'בחדרי חרדים' נודע כי מדובר בציונו של התנא רבי חנינא בן דוסא.

בחודשים שקדמו למעצרו, הסתייע בפלסטינים תושבי איו״ש בעלי ידע במטענים, ששהו בישראל ללא אישורים, במטרה להכין מטעני חבלה תוך שהוא מתצפת על יעד הפיגוע.

בנוסף, גייס עבאהרה שני קטינים לחולייה הצבאית אותה הקים - השניים נעצרו ונחקרו אף הם על ידי שירות הביטחון הכללי והיחידה המרכזית במשטרת מחוז צפון. 

במסגרת החקירה נתפסו מכשירי קשר, אפוד צבאי וחומרים דו שימושיים להכנת מטענים. פעילות החולייה סוכלה עוד בטרם הייתה מוכנה לביצוע הפיגוע, כשהיא בשלביה הראשונים.

עוד נלמד מחקירתו של עבאהרה כי בתחילת המלחמה יידה בקבוקי תבערה לעבר כביש גישה סמוך ליישוב אבטליון בסביבת מגוריו.

בתאריך 22/09/2024 הגישה פרקליטות מחוז חיפה (פלילי) על ידי עו״ד שיקמה נחמיאס, כתב אישום נגד עבאהרה ושני הקטינים המעורבים, כתבי אישום במסגרתם יוחסו לנאשמים עבירות של הכנה למעשה טרור וייצור נשק. 

משב"כ נמסר כי מעשי הטרור האמורים, החמורים לעצמם, מקבלים משנה חומרה שעה שבוצעו על ידי אזרחים ישראליים בשעת מלחמה. 

"שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל רואים בחומרה רבה כל מעורבות של אזרחי ישראל בפעילות המסכנת את ביטחון המדינה ואזרחיה, ימשיכו לפעול בהתאם לסמכות הנתונה להם בחוק וינקטו באמצעים העומדים לרשותם בכדי לסכל איומים באופן ממוקד מול גורמי האיום השונים", מסרו בארגונים.

פיגוע משטרת ישראל שב"כ

art

 צבע אדום