מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

ברקע המגעים להפסקת אש: נתניהו הורה למתן את ההפצצות בלבנון

ברקע המגעים המתנהלים להפסקת אש, ראש הממשלה נתניהו הורה לצה״ל למתן את התקיפות בלבנון | הבוקר דווח כי הפסקת האש בין הצדדים תיכנס לתוקף תוך שעות ספורות

ברקע המגעים להפסקת אש: נתניהו הורה למתן את ההפצצות בלבנון
ראש הממשלה בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לצה"ל למתן את התקיפות בלבנון, זאת ברקע המגעים המתנהלים להספדת אש בין הצדדים - כך דווח ב"חדשות 12". 

במקביל, גורמים בכירים בממשלה אמרו ברקע הדיווחים על הפסקת אש: "לישראל יש תנאים משלה להפוגה. מעריכים שנסראללה לא צפוי להסכים".

מקורות שמעורים במשא ומתן אמרו לסקיי ניוז בערבית: "יש רעיונות ודיונים, אבל אין תוצאה עד כה. הדיונים לא קשורים רק ללבנון, אלא כוללים גם את עזה. המשא ומתן מתנהל במישור הבין-לאומי. חיזבאללה עדיין דבק בעמדתו - אין הפרדה בין לבנון לעזה".

עוד המשיכו: "אין גורם לבנוני שביכולותו להפעיל לחץ על חיזבאללה. יו"ר הפרלמנט הלבנוני נביה ברי מייעץ לחיזבאללה ומוביל התייעצויות, אבל לא ניתן ללחוץ עליו. ישראל לא תקבל הגעה לפתרון ללא ערבויות". 

הבוקר גורמים רשמיים בממשל האמריקני אמרו כי מאמץ דיפלומטי שנעשה מאחורי הקלעים להביא להפסקת אש בין ישראל לחיזבאללה, הביא לכמעט הסכמה בין שני הצדדים להפסקת אש. 

אחד מבכירי הממשל אמר: "הפסקת האש תהיה למשך 21 יום לאורך הקו הכחול, קו המפריד בין לבנון לישראל ולרמת הגולן.

"במהלך אותם 21 ימים, הצדדים ינהלו משא ומתן לקראת פתרון פוטנציאלי של הפסקת הלחימה שנמשך מאז פתח חיזבאללה בתקיפות נגד ישראל ב-8 באוקטובר, ולהגיע להסכם כולל בקו הכחול המאפשר לתושבים לחזור לביתם ב-8 באוקטובר. גם לבנון וגם ישראל".

מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל בנימין נתניהו הפסקת אש חיזבאללה

art

 צבע אדום