מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תושבים וראשי ערים בצפון זועמים: "החלטה בזויה, אסור לתת שקט לאויב"

התושבים תקפו: "מי שיחתום על הסכם מדיני כעת - דם הנרצחים בטבח הבא בצפון יהיו על ידיו״. ראש עיריית טבריה: "רק הכרעה צבאית היא הפיתרון מול חיזבאללה - לא ניתן את הלחי השנייה"

תושבים וראשי ערים בצפון זועמים: "החלטה בזויה, אסור לתת שקט לאויב"
יירוטים בגבול הצפון צילום: אייל מרגולין, פלאש 90

תושבים וראשי ערים ומועצות בצפון זועמים על הכוונה להגיע להפסקת אש זמנית עם חיזבאללה, תחת לחץ בינלאומי כבד.

מטה נלחמים על הצפון המייצג אלפי משפחות שפונו מביתן מסר: ״הפסקת אש תהווה אות קין על הממשלה, ופגיעה בתושבי קו העימות הצפוני שסובלים כבר קרוב לשנה בפטריוטיות״.

רפאל סלאב, ממובילי המטה, אמר כי ״לא ייתכן שאחרי שנה של הפקרות מוחלטת בצפון, שבוע אחרי שנסכו בנו תקווה לחזרה הביתה וקצת גאווה לאומית, כבר מקפלים את עוצמתו של צה״ל והולכים להסדר מדיני. הוצאתם לנו את טיפת האוויר האחרונה שנותרה. מי שיחתום על הסכם מדיני כעת - דם הנרצחים בטבח הבא בצפון יהיו על ידיו. זו שגיאה מבצעית. זו שגיאה טקטית. ובעיקר, זו חרפה לאומית ממעלה ראשונה".

מתן דוידיאן, ממובילי המטה ונציג המפונים של שלומי בירושלים מסר כי ״אם אתם לא מסוגלים לנצח, תחזירו את המפתחות, נדאג אנחנו לנצח! אנו קוראים לראש הממשלה ושר הביטחון להישמע רק לצרכי הביטחון של מדינת ישראל ולהדוף את כל הלחצים מבחוץ".

מעיין בניזרי, גם היא ממובילות המטה מסרה: "אנו תושבי הצפון, לא מוכנים להפסקת אש. הפסקת אש כעת מתירה את דמם של תושבי הצפון, לא נחזור הביתה אם חיזבאללה לא יוכרע!״.

ריטה בן יאיר, תושבת הצפון וממובילות המטה: ״הצבא שלנו חדור מטרה יותר מתמיד כבר לא מעט זמן, במיוחד בשבועות האחרונים שרואים שיש שינוי מהגנה להתקפה. ההחלטה על הפסקת אש תרסק את המורל של החיילים ואת תחושת הנצחון עם החלטה בזויה כזאת. כאמא ל 2 חיילים ומפונה מהצפון כבר 11 חודשים אני דורשת: אסור לתת שקט לאוייב״.

ראש עיריית טבריה יוסי נבעה אמר הבוקר: "מלחמת לבנון השנייה הסתיימה בהחלטה 1701 שאותה חיזבאללה רמס ועודנו רומס ברגל גסה. לאחר שנים בהם חיזבאללה לא מורתע, הגיע הזמן להגיע מולו להכרעה צבאית. לחתום מולו על עוד הסכם סרק זו תהיה מהלומה נוספת בפניהם של תושבי הצפון המפונים מבתיהם כבר 11 חודשים".

נבעה התייחס גם לרצון התושבים המפונים השוהים בעיר מאז אמצע אוקטובר 2023: "בטבריה שוהים מאז תחילת המלחמה אלפים רבים מתושביו המפונים של הצפון. אני שומע אותם נחרצים שלא ישובו לבתיהם בהסדר מדיני, אלא רק בהכרעה צבאית - ואני מבין אותם. אם מדינת ישראל לא רוצה שהגבול שלה עם לבנון יהיה בראש פינה, הכרעה צבאית מול חיזבאללה הוא הפיתרון היחיד לסיים את הלחימה הזו". 

עוד הוסיף נבעה ואמר: "כל ראשי הרשויות בצפון תמימי דעים ואיתנו גם התושבים שלנו - יש לנו אורך רוח להכיל את המצב הנוכחי, גם במחיר שאנחנו משלמים, ובתנאי שהמערכה תוכרע צבאית ולא בהתקפלות מדינית, כי אחרת לא עשינו דבר. ב-2006 נתנו את הלחי האחת לחיזבאללה וקיבלנו סטירה מצלצלת - אסור כעת לתת את הלחי השנייה".

לובי 1701 מסר בעקבות הדיווחים על הפסקת אש בצפון: "הפסקת אש זמנית ללא פתרון בר קיימא היא בגידה בתושבי הצפון אשר הקריבו חייהם במשך כמעט שנה. אסור לעצור את הכתישה. עצירת הלחימה תאפשר לחיזבאללה להתחמש מחדש בטילים איראנים הרסניים, שיקום המערך הצבאי והכנסת כוחות מיוחדים של מליציות שיעיות. לובי 1701 חוזר ומדגיש, משפחות לוחמי רדואן גרות כאן מרחק מאות מטרים מישראל, הפסקת אש משמע חזרתם לתכנית המקורית לרצוח ולכבוש את תושבי הגליל. רק אזור חיץ בשליטת צה"ל והריסת כל הכפרים צמודי הגדר יאפשר פתח למומ לגבי יישום הרחקת חיזבאללה".

גם ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, "להמשיך את המערכה בצפון כדי לחסל את היכולת הצבאית של ארגון הטרור ולאפשר לתושבי הצפון לחזור לביתם".

צילום מסך
ר"ע קרית ביאליק | צילום מסך

חיזבאללה הפסקת אש

art

 צבע אדום