מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הרופאים הישראלים לעמיתיהם בעולם: "אסור לשכוח את החטופים, אין להם אוויר"

חברי האיגוד הישראלי לרפואת ריאות בהסתדרות הרפואית, שיגרו מכתב לעמיתיהם בעולם, בו הפצירו בהם "לחשוב על החטופים בכל יום - ולעזור להבטיח את זכותם הבסיסית לנשום"

הרופאים הישראלים לעמיתיהם בעולם: "אסור לשכוח את החטופים, אין להם אוויר"
צמיד החטופים צילום: שאטרסטוק

חברי האיגוד הישראלי לרפואת ריאות, שלחו מכתב לעמיתיהם באיגוד האמריקני והאירופי, בו התייחסו למצבם של החטופים, כך דווח ב"ווינט". הרופאים כתבו: "יום המודעות העולמי לריאות הוא מועד טרגי השנה, שמהווה תזכורת ל-101 חטופים בעזה - שלא נשאר להם אוויר בריאות - ונגמר להם מזמן". 

עוד כתבו: "אנו מפצירים בעולם לא לשכוח את החטופים, לחשוב עליהם מידי יום - ולעזור לנו להבטיח את זכותם הבסיסית לנשום בחופשיות".

בהמשך המכתב נכתב כי "ביום הזה, שבו אנו מעריכים כל נשימה, ועוצרים להעלות מודעות למי שסובלים ממחלות ריאה וממחלות נשימתיות - זו חובתנו לזכור ולהזכיר לכולם את בני הערובה הישראלים והאחרים, הלכודים במנהרות המלחמה הארורות של עזה, בהן חסר להם אוויר לנשימה, שנחשב עבור רובנו מובן מאליו". 

"נזכיר לעולם כי גברים, נשים, מבוגרים וילדים - נחטפו באכזריות מבתיהם או ממסיבה גדולה, על ידי חמאס", הוסיפו הרופאים. "כבר כמעט שנה נשללים מאנשים אלו צרכי החיים הבסיסיים ביותר - אוויר לנשימה, יחד עם זכויותיהם לחופש, לשלום ולטיפול רפואי חיוני".

פרופ' צבי פרידנלדר, יו"ר האיגוד הישראלי לרפואת ריאות, אמר ל"ווינט" כי "זו הזדמנות להודות לאגודת החזה האמריקנית (ATS) על הצהרתה הברורה והמשמעותית לאחר 7 באוקטובר, בה הוזכרה האלימות הבלתי נתפסת - והייסורים שגרמו מחבלי חמאס לחפים מפשע. גברים, נשים, ילדים, אזרחי ישראל חסרי הגנה ואזרחי עוד 35 מדינות".

ריאות מלחמת חרבות ברזל חטופים

art

 צבע אדום