מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

הפסקת אש? רה"מ לשעבר מגיב: "זו ההגדרה של חוצפה"

ראש הממשלה לשעבר הביע זעם על הלחצים הבינלאומיים: "סוף סוף ישראל מגיבה ומשמידה בהדרגה את חיזבאללה. אז פתאום, העולם מחליט שעכשיו זה הזמן להפסקת אש? זו ההגדרה של חוצפה. ישראל חייבת להסיר את חיזבאללה כאיום על משפחותינו"

הפסקת אש? רה"מ לשעבר מגיב: "זו ההגדרה של חוצפה"
נפתלי בנט צילום: YOAV ARI DUDKEVITCH/POOL

ראש הממשלה לשעבר נפתלי בנט, התייחס הבוקר (חמישי) ללחצים הבינלאומיים להפסקת אש במלחמה מול חיזבאללה, והגדיר זאת כ"חוצפה".

"פתאום העולם לוחץ להפסקת אש עם חיזבאללה", כתב הבוקר בנט ברשת איקס (טוויטר). "זה פשוט לא עובד ככה. חיזבאללה ירה בשנה האחרונה אלפי רקטות לעבר ישראל ללא שום סיבה לגיטימית. חיזבאללה רצח עשרות ישראלים, כולל 12 ילדים ששיחקו כדורגל. 70,000 ישראלים הפכו לפליטים בתוך מדינתנו".

בנט המשיך: "סוף סוף (ואפילו מאוחר מדי) ישראל מגיבה ומשמידה בהדרגה את חיזבאללה. אז פתאום, העולם מחליט שעכשיו זה הזמן להפסקת אש? זו ההגדרה של חוצפה. ישראל חייבת להסיר את חיזבאללה כאיום על משפחותינו. אם חיזבאללה רוצה שהאש תיפסק, שיתכבד להתפרק מנשקו ולהתרחק 15 ק”מ מגבול ישראל".

גם שר האוצר בצלאל סמוטריץ', הביע הבוקר התנגדות להפסקת אש: "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאוייב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום. כניעה של חיזבאללה או מלחמה, רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה".

גם השר לשעבר גדעון סער קרא להמשיך במתקפה העצימה נגד חיזבאללה: "מיתון תקיפות חיל האויר בלבנון בימים האחרונים וההמנעות מתקיפות לגריעת יכולות חיזבאללה במרחב ביירות באותו אופן שנעשה בדרום לבנון ובבקאע - טעויות. רציפות ושיטתיות הפעילות חיונית להשמדת עיקר יכולות חיזבאללה לאיים על העורף הישראלי. המנעות מכך - מאפשרת לחיזבאללה לנקוט בפעולות שיכבידו על המשימה בהמשך".

בכירים בממשל ביידן אמרו לסקיי ניוז כי הפסקת האש בין ישראל וחיזבאללה תיכנס לתוקף כבר בשעות הקרובות.

מנגד, העיתון הלבנוני אל-אח'באר המזוהה עם חיזבאללה דחה את המאמץ המערבי להשיג פתרון דיפלומטי לחזית הלבנונית: "התכסיסים של עזה חוזרים על עצמם: ארה"ב נותנת לגיטמציה לאויב להרחיב את המלחמה" נכתב במאמר.

הלילה פרסמו נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן ונשיא צרפת עמנואל מקרון הצהרה יחד עם מדינות נוספת, בה קראו להפסקת אש זמנית ומיידית שתימשך 21 ימים, בין ישראל לחיזבאללה, זאת על רקע המתיחות הגוברת באזור. 

נפתלי בנט חיזבאללה מלחמת חרבות ברזל

art

 צבע אדום