מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

סמוטריץ': "המערכה בצפון צריכה להסתיים בריסוק חיזבאללה"

בלשכת ראש הממשלה נתניהו שומרים לפי שעה על שתיקה וטרם הגיבו על הדיווחים כי בשעות הקרובות תושג הפסקת אש בלי שהושגה המטרה של השבת תושבי הצפון המפונים. "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה", אמר סמוטריץ'

סמוטריץ': "המערכה בצפון צריכה להסתיים בריסוק חיזבאללה"
תקיפה בלבנון צילום: רשתות ערביות

במערכת הפוליטית מגיבים הבוקר (חמישי) לדיווחים כי בשעות הקרובות תיכנת הפסקת אש לתוקף עם ארגון הטרור חיבאללה, זאת בלי שישראל השיגה את המטרה של החזרת תושבי הצפון לבתיהם.

בלשכת ראש הממשלה שנמצא בשעות אלו בדרכו לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק עדיין שותקים.

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' כתב: "המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאוייב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום. כניעה של חיזבאללה או מלחמה, רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה".

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק אמרה בתגובה לדיווחים על מו''מ להפסקת אש בצפון: "אין מנדט מוסרי להפסקת אש. לא ל 21 יום. וגם לא ל 21 שעות. חיזבאללה הפך את לבנון לחבית חומר נפץ. 1701 הפך את תושבי הצפון לבני ערובה, ולגולים בארצם. לא חוזרים על טעויות עבר. לא עוצרים עד שמתקנים".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד כתב: "מדינת ישראל צריכה להודיע הבוקר שהיא מקבלת את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש, אבל רק ל-7 ימים כדי לא לאפשר לחיזבאללה לשקם את מערכות הפיקוד והשליטה שלו. לא נקבל שום הצעה שאינה כוללת הרחקת חיזבאללה מגבולנו הצפוני".

לפיד הוסיף: "כל הצעה שתונח חייבת לאפשר לתושבי הצפון לחזור לאלתר בבטחה לביתם ולהוביל לחידוש המו״מ לעסקת חטופים. כל הפרה - ולו הקלה ביותר - של הפסקת האש, תוביל לכך שישראל תשוב לתקוף  במלוא כוחה ובכל תחומי לבנון".

יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער כתב: "מיתון תקיפות חיל האויר בלבנון בימים האחרונים וההמנעות מתקיפות לגריעת יכולות חיזבאללה במרחב ביירות באותו אופן שנעשה בדרום לבנון ובבקאע - טעויות. רציפות ושיטתיות הפעילות חיונית להשמדת עיקר יכולות חיזבאללה לאיים על העורף הישראלי. המנעות מכך - מאפשרת לחיזבאללה לנקוט בפעולות שיכבידו על המשימה בהמשך".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ זאב אלקין כתב: "אם הידיעות על הסכמות להפסקת אש זמנית ל-21 יום נכונות מדובר בטעות קשה של ישראל. זה רק יאפשר לחיזבאללה להתאושש מהמכות שקיבל ולהתארגן מחדש ללחימה. 

הדרישה הישראלית בלבנון צריכה להיות חדה וברורה: אין שום הפסקת אש זמנית, רק הפסקת אש קבועה בלי שום חיבור להמשך הלחימה מעזה, והרחקת חיזבאללה מעבר לנהר ליטני.

כל עוד חיזבאללה לא מסכים לכך חייבים לנצל את חולשתו ודווקא להגביר את הלחץ הצבאי ולפעול בכל העוצמה בלבנון. בהססנות לא נוכל להכריע את ארגוני טרור ולא נוכל להחזיר את תושבי הצפון לביתם בביטחון!", כך אלקין.

 

 

מבצע חיצי הצפון מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה בנימין נתניהו

art

 צבע אדום