מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

כתב אישום הוגש נגד ראש העיר ניו יורק: "אני חף מפשע"

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הועמד לדין בחקירת שחיתות פדרלית. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שמוגש כתב אישום נגד ראש עיר מכהן. ראש העיר: "אני חף מפשע ואני אלחם בזה בכל גרם של כוחי ורוחי"

כתב אישום הוגש נגד ראש העיר ניו יורק: "אני חף מפשע"
אריק אדמס צילום: שאטרסטוק

ראש עיריית ניו יורק, אריק אדמס, הועמד לדין על ידי חבר מושבעים גדול בגין האשמות פליליות פדרליות נגדו ונגד בכירים אחרים בעירייה, בהן גם חשדות לתרומות בלתי חוקיות מישראל. מדובר בפעם הראשונה בהיסטוריה האמריקאית שמוגש כתב אישום נגד ראש עיר מכהן.

הרשויות חקרו קשרים של הקמפיין שלו ב-2021 לתרומות בלתי חוקיות מאנשים בעלי קשרים לממשלת טורקיה וגורמים נוספים. אדמס ממשיך להחזיק בתפקידו ותומכיו טוענים לזכותו להליך הוגן.

"תמיד ידעתי שאם אעמוד על שלי למען תושבי ניו יורק, אני אהיה מטרה", אמר אדמס בהצהרה, "אם יוגש נגדי כתב אישום, אני חף מפשע ואני אלחם בזה בכל גרם של כוחי ורוחי".

בנאום שנשא במעונו הרשמי, אדמס הודה שכמה מתושבי ניו יורק יפקפקו ביכולתו לנהל את העיר בזמן שהוא נלחם בהאשמות, אך הוא נשבע להישאר בתפקיד.

"אני מתמודד עם השקרים האלה במשך חודשים. ובכל זאת העיר המשיכה להשתפר", אמר אדמס. "אל תטעו. אתם בחרתם בי להנהיג את העיר הזאת ואני אנהיג אותה".

לא ברור מתי האישומים יפורסמו או מתי אדמס עשוי להופיע בבית המשפט. אם אריק אדמס יעזוב את תפקידו או יודח באופן חד צדדי על ידי המושלת קתי הוצ'ול, המחזיקה בסמכות זו, הוא יוחלף על ידי הפרקליט הציבורי של העיר, ג'ומאן וויליאמס, ויערכו בחירות מיוחדות לראש עיר חדש. וויליאמס, הידוע באקטיביזם שלו, נעצר פעמים רבות במהלך הפגנות.

אריק אדמס ניו יורק

art

 צבע אדום