מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 28°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

תמונות המציגות "תקיפות" של חיזבאללה על ישראל מזויפות

חיזבאללה פוגע בערי ישראל עם טילים ורקטות, התפתחות חסרת תקדים מאז תחילת הלחימה, עם זאת תמונות רבות המתיימרות להראות את ההתקפות, מזויפות. תמונה נוצרה על ידי בינה מלאכותית ולא צילום אותנטי של תקיפה אמיתית בבסיס האווירי ברמת דוד

תמונות המציגות "תקיפות" של חיזבאללה על ישראל מזויפות
זירת נפילה: אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה עוררה גל של תוכן מטעה ושקרי ברשתות החברתיות, נושא שחוזר על עצמו בפוסטים ברשתות החברתיות כולל מניפולציות ויזואליות המתיימרות להראות את ההתקפות של חיזבאללה על ישראל. לעתים קרובות מחוץ להקשר או לחלוטין לא קשור, סרטונים אלה הפכו לוויראליים בפלטפורמות המדיה החברתית.

למרות הצנזורה הצבאית של ישראל. "הודלף" צילום של בסיס רמת דוד, שהותקף כביכול על ידי חיזבאללה. ברשתות החברתיות הופצה תמונה בה נראה כלי טיס גדול אפוף בלהבות, מוקף בכלי רכב צבאיים בשדה תעופה, עם משאיות צבאיות ואנשים בזירה.

ערוץ הטלוויזיה הגרמני DW פרסם כי זה מזויף. יש אינדיקציות ברורות לכך שהתמונה המשותפת נוצרת בינה מלאכותית. אחד הסימנים הבולטים לכך שהוא נוצר בבינה מלאכותית הוא הטקסט המטושטש והבלתי ניתן לפענוח.

צילום מסך
התמונה המפוברקת | צילום מסך

הטקסט על התמונה מעוות ואינו קריא. חלק מהאותיות דומות לעברית, אבל אחרות אינן הגיוניות. זהו פגם AI נפוץ, המתרחש כאשר המערכת יוצרת אלמנטים שאינם קיימים או לא הגיוניים בעולם האמיתי. התמונה נוצרת על ידי בינה מלאכותית ולא צילום אותנטי של תקיפה אמיתית בבסיס האווירי ברמת דוד.

תמונות של צילומי זיקוקים באלג'יריה ושריפה באינדונזיה, היו עם הכיתוב "ישראל מותקפת". בפוסט ויראלי ששותף ב-22 בספטמבר נכתב "חיזבאללה הפך את ישראל לישראל לגיהנום" עם סרטון בו נשמעים קולות ירי, סירנות וצרחות שנוספו לאורך הסרטון כדי ליצור תחושה של המשכיות. השניות הראשונות מציגות אורות זוהרים המאירים את שמי הלילה במרחב ציבורי, ואילו החלק השני מתאר סצנות של תוהו ובוהו, עם להבות בלילה.

הפוסט הופץ בהרחבה במספר שפות, כולל אנגלית, ערבית, אורדו  והינדית, כולם טענו שהסרטון מציג את התוצאות של מתקפת טילים מצדד חיזבאללה על ישראל.

תמונות נוספות של כביכול מל"טים של חיזבאללה מתפוצצים ב"בתי הזיקוק בצפון פלסטין הכבושה" פורסמו כולל סרטון המראה לכאורה מל"ט טס מעל אתר תעשייתי, פוגע בחלק מהמתקן ומתפוצץ. הגולשים בעולם לא יודעים שאין כאלה מתקני נפט בארץ.

 

 

 

 

מלחמת חרבות ברזל חיזבאללה בינה מלאכותית מבצע חיצי הצפון

art

 צבע אדום