מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

עשרות ישראלים חולצו במהלך הלילה מבתי מלון במזרח

בתי מלון ובונגלוס הוצפו בסערה, ישראלים עלו לגגות וחולצו בסירות. גשמים עזים שירדו באזור העיירה הצפונית פאי גרמו בתאילנד להצפות נרחבות. "מנהל הבונגלוס העיר אותנו בצעקות כשכל המרפסת כבר עלתה על גדותיה", סיפר אחד מהישראלים שחולצו

עשרות ישראלים חולצו במהלך הלילה מבתי מלון במזרח
השטפונות והחילוץ בתאילנד צילום: כלל ביטוח

עשרות ישראלים חולצו במהלך הלילה מבתי מלון ובונגלוס שהוצפו באזור העיירה פאי שבצפון תאילנד לאחר גשמים עזים שירדו במקום.

יותם, אחד מהישראלים שחולצו, סיפר ל-Ynet: "הכל התחיל באמצע הלילה. מנהל הבונגלוס העיר אותנו בצעקות כשכל המרפסת כבר עלתה על גדותיה. מיד התקשרנו למוקד החירום של כלל ביטוח ועדכנו על המצב והם דאגו לשלוח צוות חילוץ במיידי וחילצו אותנו. כרגע אנחנו נמצאים בהוסטל אחר, עדיין במחוז פאי, אבל באזור בטוח. אנחנו עדיין מתאוששים מהחוויה הלא פשוטה, אבל מרגישים טוב".

את המבצע ניהלה חברת "מגן איתור וחילוץ" של כלל ביטוח, תוך שיתוף פעולה עם צוותים מקומיים. הנהר בעיירה התאילנדית עלה על גדותיו וגרם להצפות נרחבות. המבוטחים הישראלים הונחו על ידי חברת החילוץ לעלות לגגות הבתים, וחילוצם נערך בסיוע סולמות, חבלים וסירות ורכבי שטח.

דרמה התחוללה גם באתיופיה. בני זוג ישראלים שהיו בעיצומה של חופשה באתיופיה נקלעו בשבוע שעבר לאזור קרבות בעיירה דברק הנמצאת בצפון המדינה. חברת הביטוח מנורה מבטחים, באמצעות מגנוס איתור וחילוץ, הצליחה לחלץ אותם בשבת בתום מבצע חשאי ומורכב כשהם בריאים ושלמים, ולהביא אותם לגונדר, משם הוטסו לבירה אדיס אבבה ולהמשך החופשה באפריקה, כך דיווח איתמר אייכנר ב-Ynet.

העיירה דברק נמצאת כאמור בצפון המדינה, כ-90 ק"מ מהעיר גונדר. האזור אמנם ידע בעבר עימותים בין הממשלה לבין ארגוני מורדים, אך בתקופה האחרונה שרר שקט יחסי באזור, כך שחידוש העימותים בין הצדדים אירע בהפתעה. עם פרוץ העימותים נחסמו הכבישים אל העיירה וממנה ובני הזוג, שהיו הישראלים היחידים באזור, נותרו נצורים באכסנייה שבה שהו, תוך שהתעורר חשש שרשתות החשמל והתקשורת ייקרסו והמורדים יתקדמו לכיוונם.

השניים יצרו קשר עם משפחותיהם ועם צוות החילוץ של מגנוס ואנשי אגף הבריאות של מנורה מבטחים באמצעות תקשורת לוויינית וסלולרית, ומיד עם קבלת פנייתם של השניים הופעל צוות משותף של מגנוס ומנורה להערכת המצב באזור שבו שהו השניים ובחינת דרכי החילוץ המהירים והבטוחים ביותר להגיע למקום מבטחים, וזאת באמצעות הפעלת אנשי קשר מקומיים.

תאילנד הצפות כלל ביטוח

art

 צבע אדום