מבזקים +
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 25°c
באר שבע 22°c
חיפה 25°c
ירושלים 25°c
בית שמש 25°c
בני ברק 26°c
אשדוד 25°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

לראשונה בארץ: דינר בב"ב למען קרן עולם התורה

התרגשות שיא: אחרי רצף הדינרים ברחבי העולם, לראשונה יתקיים אירוע התרמה בארץ ישראל • ההחלטה לקיים את הדינר מגיעה לאחר דרישת נגידי ארץ ישראל "למה נגרע" • הדינר יתקיים במעונו של הנגיד ר' יששכר קנול, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל

לראשונה בארץ: דינר בב"ב למען קרן עולם התורה
מסע קרן עולם התורה בלונדון צילום: באדיבות המצלם

אחרי שורת הדינרים שהתקיימו בחודשים האחרונים ברחבי העולם למען הצלת עולם התורה, ביום חמישי יתאספו עשרות נגידים מארץ ישראל בבני ברק במעונו של הנגיד ר' יששכר קנול, בראשות מרנן ורבנן גדולי ישראל, לאסיפת חירום למען הצלת עולם התורה. 

אירוע זה מהווה את כינוס ההתרמה הראשון מסוגו בארץ ישראל למען קרן עולם התורה, זאת לאחר שבחודשים האחרונים מרנן ורבנן גדולי ישראל מקיימים מסעות בכל רחבי העולם לרתום את כל קהילות ישראל להצלת עולם התורה. אירוע זה מהווה המשך ישיר למאמצים אלו, הפעם בזירה המקומית בארץ ישראל.

ההחלטה לקיים את הדינר בארץ ישראל מגיעה לאחר שמזה תקופה מגיעה דרישה מנגידי ארץ ישראל "למה נגרע", ועל כן, על פי החלטת גדולי ישראל, ביום חמישי הקרוב יתכנסו לראשונה עשרות נגידים מישראל במעונו של הנגיד ר' יששכר קנול וירימו יחדיו תרומות של מיליונים בכדי להמשיך ולהשלים את התקציבים החסרים הגדלים מיום ליום, בשל הסנקציות על בני הישיבות ואברכי הכוללים שבוטלו להם תקציבי הדתות.

המעמד יתקיים בראשות גדולי ישראל -ראש הישיבה הגר"ד לנדו, מנהיג עולם הישיבות ראש הישיבה הגרמ"ה הירש, ראש ישיבת חברון הגר"ד כהן, הגר"י הלל, הגר"א סאלים, הגר"ש גלאי והאדמו"ר מרחמסטריווקא.

גדולי ישראל יטריחו את עצמם רגעים לפני יום הדין לבוא ולזעוק את זעקת עולם התורה ולומר לנגידי ארץ ישראל כי חלקם לא יגרע במאמץ העולמי של כל קהילות ישראל בכל רחבי תבל להיות שותפים לאמירה שלא תשתכח תורה מישראל, גם כאשר מתבטלים תקציבים ומופעלים סנקציות על לומדי התורה.

קרן עולם התורה בני ברק

art

 צבע אדום