מבזקים +
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
כ"ד אלול התשפ"ד | 27.09.2024
תל אביב 27°c
באר שבע 23°c
חיפה 25°c
ירושלים 27°c
בית שמש 27°c
בני ברק 26°c
אשדוד 27°c
X
מבזקים חמים
לכל המבזקים ←

בארי בחצרים: זה מה שאושר לשכונה הזמנית של מפוני הקיבוץ

רשות החשמל אישרה את הרחבת שטח אזור חלוקת החשמל של קיבוץ חצרים, במטרה להקים ולאכלס שכונה זמנית עבור מפוני קיבוץ בארי

בארי בחצרים: זה מה שאושר לשכונה הזמנית של מפוני הקיבוץ
הבית בו אותרה גופתה של ליאל חצרוני הי"ד צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

רשות החשמל אישרה את הרחבת שטח אזור חלוקת החשמל של קיבוץ חצרים, במטרה להקים ולאכלס שכונה זמנית עבור מפוני קיבוץ בארי. 

כזכור, בעקבות אירועי ה-7 באוקטובר, תושבי קיבוץ בארי פונו מבתיהם ועד כה, נאלצו לשהות כקהילה במלונות ים המלח. שיקום קיבוץ בארי צפוי להימשך כשנתיים, ולכן הוחלט על הקמת שכונה ייעודית בשטח ההרחבה של קיבוץ חצרים עד לחזרתם לבתיהם בבארי.

במסגרת הקמת השכונה הזמנית, נדרש להקים ולתחזק תשתיות חשמל בשטח ההרחבה. 

קיבוץ חצרים, כמו שאר הקיבוצים, מבצע פעילות של חלוקת חשמל לצרכנים בתחומו באופן עצמאי, ללא חברת החשמל, במסגרת הסדר “מתווה מחלקים היסטוריים” של רשות החשמל. 

מתווה זה מאפשר למחלק החשמל הפרטי בקיבוץ את הזכות והחובה לשמש כמחלק חשמל לצרכנים, להקים ולתחזק תשתיות, לרכוש ולמכור חשמל באופן בלעדי בתחומו ולהפעיל הסדרים במשק החשמל והאנרגיות המתחדשות, כגון פאנלים סולאריים.

כדי לאפשר אספקת חשמל לתושבי בארי בשכונת ההרחבה בקיבוץ חצרים, אושרה הגדלת שטח אזור החלוקה של קיבוץ חצרים לתחום שכונות ההרחבה. חברת החשמל של קיבוץ חצרים תהיה אחראית על אספקת חשמל סדירה ואמינה לצרכנים, לפי אמות המידה והתעריפים שקובעת רשות החשמל.

מנהלת תקומה סייעה בקידום ההליכים לקבלת האישורים והתקציבים לבניית השכונה. מדובר בשטח של כ-200 דונם בו הוקמו מבנים לטובת קהילת בארי, אשר תושבי בארי יעברו לשם “כמחנה זמני” לתקופה של כשנתיים.

רשות החשמל ומשרד האנרגיה, בשיתוף מנהלת תקומה, מסייעים לכלל יישובי עוטף ישראל. במסגרת יישום החלטת ממשלה, הוקצו 300 מיליון ש"ח לשיפור ושיקום תשתיות חשמל בעוטף בכלל ובקיבוצים שנפגעו ב-7 באוקטובר בפרט.

קיבוץ בארי חצרים רשות החשמל

art

 צבע אדום